Zenóbia

Zenóbia

Mini habcsók

2014. július 30. - Zenóbia

Mini habcsók, mini poszt!

minihabcsok7.jpg

Azt hittétek megússzátok ennyivel, ugye?! Hátnem. Egyébként csak annyi, hogy ma egy órával többet sikerült aludnom végre az éjjel, mert éjfélkor gyakorlatilag elájultam, így egyrészt kevesebb alapozóra volt szükség reggel, másrészt gyanúsan jó kedvem van, ez egyébként eléggé félelmetes. Szóval vagy ennyit számít plusz egy óra alvás, vagy az, hogy munka után rosé lesz Petrával. Szerintem az alvás rosé lesz.

minihabcsok8.jpg

Habcsók

Hozzávalók:

- 2 tojás fehérje

- csipet só

- 150 +35 g porcukor

- 50 ml víz

minihabcsok3.jpg

Ezer éve meg még egy keresem a tökéletes habot, mert ha nincs meg a tökéletes hab, akkor nem alhatok nyugodtan, most képzeljétek el, milyen rohadt régen nem alszom már nyugodtan. De most. Mert ez az. A fehérjét felvered a sóval, meg a kisebbik adag, azaz a 35 g porcukorral, tedd félre. A vizet és a maradék cukrot főzd fel, ha van hőmérőd, akkor 115 fokosra, ha nincs, akkor főzd a forrástól számított négy percig, nekem nincs hőmérőm, de hosszas kutatások után erre jutottam, halvány lila gőzöm sincs, hogy miért, de nekem bevált, úgyhogy mindegy is. Aztán öntsd hozzá lassan a felvert habodhoz úgy, hogy közben folyamatosan vered tovább a keverővel. Addig keverd a géppel, míg vissza nem hűl, abszolút masszív hab lesz belőle. Töltsd habzsákba, és nyomkodj vele sütőpapíros tepsire cukker bogyókat. Egy részéhez én viccből kevertem piros ételfestéket, így lettek rózsaszín csíkos habcsókok is, meg egyre rózsaszínebbek is, ahogy a habzsák aljából fogyott a fehér. 160 fokon süsd fogalmam sincs meddig, én akkor vettem ki, amikor már simán fel tudtam emelni őket a papírról, így kívül ropogós, belül puha maradt, de én ilyet is akartam. Ha teljesen ki akarod szárítani, akkor nyilván tovább. A Melissza közölte, hogy eztán kizárólag csíkosakat gyárthatok, kár, hogy ez is véletlen volt tulajdonképpen, de majd igyekszem direkt véletlent csinálni, hátha. Vagy nem.

minihabcsok5.jpg

www.facebook.com/zenobiablog

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr956513041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása