Zenóbia

Zenóbia

Szedres Csokitorta

2013. július 31. - Zenóbia

Hogyan készítsünk tíz tojásos piskótából három féle sütit? Hát így. Csokitorta szeder nélkül, csokitorta szederrel, sárgabarackos-csokis muffin bigyó, de vele majd a következő bejegyzésben ismerkedhettek meg, mert itt muszáj lesz csomó képen megmutatni az idétlenkedésemet a díszítéssel.
Csokitorta a kisebbik Keresztlánynak, aki itt Daenerys, emiatt. Boldog 1. szülinapot neki! És ha már Daenerys, akkor jár a sárkányos torta, bár eddig még nem vettük észre, hogy tojásokat dugdosna a lakás rejtett zugaiba, mire észrevesszük meg már úgyis késő lesz. A marcipán sárkányon lehet hangosan röhögni, és elismerni, hogy ez baszki tényleg sose lesz mestercukrász. A kézügyesség táblánál kellett volna sorban állni, meg a hosszabb lábaknál, de már mindkettőnek mindegy, ó jajj. A szedres a felnőtteké.

anikótorta3.jpg

Csokitorta - Szedres Csokitorta

Hozzávalók a tésztához:

- 10 tojás

- 10 ek liszt

- 10 ek porcukor

- 2 csomag sütőpor

Ez a mennyiség két 18 cm átmérőjű tortaformához, meg 9 db muffinhoz elég, ha csak két tortát akarunk, bőven elég lesz a nyolc tojásos verzió is. Nekem is bőven elég lett volna, de én egyrészt képtelen vagyok keveset csinálni bármiből is, másrészt egyáltalán semmi szemmértékem, meg parkolni sem tudok, és gátlás nélkül kihajítok dolgokat, amik pedig másoknak még milyen jól jönnének, és utálom szelektíven gyűjteni a szemetet, és szerintem a Star Wars egy szar. Most ezt itt abbahagyom, mielőtt még kivet magából a társadalom.

anikótorta1.jpg

Kikeverjük a piskótatésztát, és 180 fokos sütőben megsütjük. Ne. Nyitogasd. Ha kihűlt, elvágjuk három felé, ez könnyebben megy, ha a piskóta már egy napos.

Hozzávalók a csokoládé ganache-hoz:

- 40 dkg étcsokoládé (nekem 50%os)

- 20 dkg tejcsokoládé

- 1 csomag vaníliás cukor

- 5 dl habtejszín

anikótorta5.jpg

A habtejszínt melegítjük, míg gyöngyözni nem kezd a széle, akkor elzárjuk. Beledobáljuk a kockázott csokoládét meg a cukrot, és simára keverjük. Lehűtjük, egyre sűrűbb lesz, a végén tök szép sima csokikrémünk lesz. Habverővel fel lehet habosítani, ha akarjuk. Ezzel töltöttem meg az egyik kicsike tortát, a másikat pedig szederrel kevert csokikrémmel. Az nagyon durván rohadt jó volt, a szedres-csokival töltött. A sárkánynak is tetszett, ezért nézett ilyen vérengzően cukin a cukorka szemeivel.

anikótorta4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr975430376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2013.07.31. 15:33:22

Szerintem meg van kézügyességed, a sárkány nagyon cuki lett!

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de a 3. képen a minta hogy készült?

Ja és anyám szerint annyi tojásból kell készíteni a piskótát, ahány éves a gyerek: egy évesnek egy tojásból. Mondtam, hogy én is gyerek vagyok, jövőre jöhet a 34 tojásos süti :)

Zenóbia 2013.07.31. 15:40:08

@PrettyWitch: óó, köszi :)
nem hülyeség, kinyomtattam a netről, és kivágtam, aztán rátettem a tortára és körbeszórtam kakaóval.
hűű, nekem ne mondj ilyeneket, egyből elkezdtem gondolkdni, hogy hogyan csinálnék tortát 34 tojásból. és lettek ötleteim :))

PrettyWitch 2013.07.31. 15:46:31

@Zenóbia: Nem merem bevállalni, hogy mind megeszem :) de az ötletekre kíváncsi lennék!

Nils. H 2013.08.01. 19:45:38

ezt a szederrel kevert csokikrém dolgot kifejtenéd, vagy tényleg ennyire nincs rajta mit kifejteni? :)

Zenóbia 2013.08.01. 19:56:26

@Nils. H: háát, azért szívesen kifejtem.:-) a szedret belehajigáltam a krémbe, és fakanállal összetrutymákoltam, hogy szétmenjenek.:-) hát így!

retinax 2013.08.02. 23:14:39

Azta, elaléltam, mint Jorah Mormont azon a hajnalon, amikor meglátta az üszök közepén sárkányait szoptató meztelen Daeneryst.
Hogy nekem miért nem Zenóbia a keresztanyám? Mindjárt itt a szülinapom!

Zenóbia 2013.08.04. 20:46:57

@retinax: Azta! én meg a kommenteden aléltam el! :D Mit lehet tudni, lehet, hogy a következő sütinyerős játékot te nyered. :) Boldog szülinapot előre is! :))
süti beállítások módosítása