Zenóbia

Zenóbia

Narancsos tallér

2013. április 30. - Zenóbia

Direkt vicces a narancsos keksz olyankor, amikor valójában semmi ingerenciád nincs már narancsot enni, mert felzabáltál egy ládával a télen, a héját sem tudod odarakni szárítani a radiátorra, hogy jó illat legyen tőle a lakásban, és adventi koszorút sem tudsz vele díszíteni, hacsak nem vagy nagyon durván stréber, vagy nagyon hülye. Mondjuk én télen sem tudok vele adventi koszorút díszíteni, mert ha nekem kéne megcsinálni, valószínűleg felgyújtanám úgy húsz perc után a koszorút is meg magamat is vele együtt. Micsoda szerencse, hogy nem nekem kell, mert ki sütne akkor nektek nyáron narancsos kekszet. Ilyet:

narancsostaller2.jpg

Cuki piros tál, ugye? Nem létezhetek színes müzlistálkák nélkül, ahányszor meglátok egy olyat, amilyen még nincs otthon, mint a zombi megindulok felé, semmi nem állíthat meg. 

Hannah Swensen féle Narancsos tallér 4/7

Hozzávalók:

- 5 dkg vaj

- 20 dkg kristálycukor

- 1 dl 100 %-os narancslé

- 2 tojás

- 1 tk szódabikarbóna

- 1 tk só

- 1 tk reszelt narancshéj

- 30 dkg liszt

- kristálycukor a forgatáshoz

Pár órát állni kell az összekevert tésztának, nekem állt egy egész éjszakát, mégis ragacsos volt, úgyhogy tudod mit, lehet, hogy nem is kell neki állni. Keverd össze a hozzávalókat nagyjából ilyen sorrendben: olvasztott vaj, cukor, reszelt narancshéj, narancslé, villával felvert tojás, só, szódabikarbóna, liszt apránként. Mindezt fakanállal, ezt imádom csinálni, van hozzá kedvenc fakanalam is, a múltkor az Iván épp azzal akarta kitámasztani a wc tartály tetejét, mert ez úgyis egy kis görcs fakanál, hogy néz már ki. Szerencsére még épp időben mentettem meg a kis görcsöt. Nyugi, amivel végül kitámasztotta, azt utána kihajítottam, nem azzal fogom kikeverni a következő kekszet.

narancsostaller1.jpg

A 100 %-os narancslevet roppant frappáns módon úgy oldottam meg, hogy kifacsartam a narancsnak a levét, aminek előzőleg már lereszeltem a héját. A masszából képtelenség volt gömbölygetni, így fogtam két kiskanalat és azok segítségével átapplikáltam némi tésztát a kristálycukorba, megforgattam, átpottyantottam a sütőpapírra. Teljesen rohadtul tökmindegy, hogy milyen alakú tésztákat pottyantotok a tepsire, mert úgyis szétterül magától sülés közben. A sülés 175 fokon történik, úgy 7-8 percig, ha már barnul a széle, kapd ki a tepsit. Hűtsd ki rácson.

Holt biztos, hogy legközelebb megtöltöm őket narancslekvárral, és holt biztos, hogy legközelebb ráteszem a narancshéjat a radiátorra, és holt biztos, hogy tök jó narancsillat lesz tőle a lakásban, és ez valójában egy karácsonyi keksz, forgassátok karácsonykor fahéjas kristálycukorba szerintem. Akit iszonyúan megzavart ez a május elején karácsonyi hangulatú süti, az holnap menjen és egyen rohanvást vattacukrot lángossal. Az első május 1-ém a Tabánban pontosan tizenhat éve volt, és pontosan tizenhat éve nem iszom vodkanarancsot.  

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr715249637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panka 2013.05.02. 21:03:22

Nincs ezzel a sütivel semmi baj így májusban, én is pont ezt eszem, csak mivel véletlenül éppen fogyókúrázok (érdekes), kihagyok belőle mindent, csak a narancsot nem. Az eper meg egyelőre marhadrága.

Zenóbia 2013.05.06. 08:00:57

@panka: Hát ez jó! :) végül is a narancs is felfogható egyfajta narancsos sütinek, csak kicsit szegényesebb formában. :) egy hős vagy, teljesen biztos vagyok benne, hogy a fogyókúra az egyik legrohadtabb dolog a földön. Ha nem a legrohadtabb.. :)

retinax 2013.05.10. 21:53:26

Ja, a kurvaannyát :D
süti beállítások módosítása