Zenóbia

Zenóbia

Romantikus tallér

2012. szeptember 16. - Zenóbia

Móka-kacagás süti, csinálni főleg, megenni is aztán, de ezt majd csak a végén árulom el.

romantikustaller5.jpg

Hannah Swensen féle Romantikus tallér 1/2

Hozzávalók:

- 10 dkg vaj (nekem 20 dkg kellett ahhoz, hogy rendesen összeálljon a tészta)

- 25 dkg barna cukor

- 1 nagy tojás felverve

- 2 teáskanál sütőpor

- fél teáskanál só

- 2 teáskanál őrölt gyömbér

- 35 dkg liszt

- 10 dkg kristálycukor későbbre

romantikustaller6.jpg

A vajat megolvasztottam a mikróban, majd ráöntöttem a cukorra. Összekevertem, megvártam, hogy kihűljön. Amikor kihűlt, hozzáadtam a felvert tojást, a sütőport, a sót és a gyömbért, ezekkel is jól összekevertem, majd a liszttel is, de azt már keverőgéppel. A jól összeállt tésztát betettem a hűtőbe egy éjszakára, de egy órára is elég. Ma reggel aztán aprócska dió nagyságú golyókat gömbölygettem belőle, amiket megforgattam a 10 dkg kristálycukorba, majd kikent tepsire tettem egymástól pár centire. Az első adagot még lapogattam, a többit már nem, mert így is helyes puszedliformák lettek a végére. Előmelegített sütőben, 190 fokon 10-12 percig sül. Langyosan isteni, egy óra múlva apró kis kavicsokká változtak, amikkel simán megdobálhatod az ellenségeidet, fájni fog nekik. A család imádta, mindenki azon versengett, hogy haha az én fogaim jobbak, így majdnem gyorsabban fogyott, mint ha jól sikerült volna. Ízre amúgy tök jó-tök jó, kevés páciensű fogorvosoknak is ajánlom a receptet. Fogalmam sincs, hogy miért lettek a helyes kis puszedlijeimből helyes kis kavicsok, majd lehet, hogy később visszatérek még rá, és megsütöm majd még egyszer.

romantikustaller4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr174779113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása