Zenóbia

Zenóbia

Sült-meggyes brownie

2014. január 19. - Zenóbia

A Melissza kapott már a szülinapjára browniet, meg Lúdláb tortát, ezek után mi mást kaphatott volna idén, a többé már nem mondjuk meg hányadikra, mint ezt

meggyesbrownie1.jpg

Sült-meggyes brownie (innen)

Hozzávalók:

- 2 befőttesüvegnyi meggybefőtt (amiből így utólag már duplaennyit tennék, szóval ne sajnáld belőle)

Ezt előző nap, vagy pár órával korábban csináld. Magozd ki a meggyet, hagyd lecsöpögni, majd tedd sütőpapíros tepsire, és 180 fokra előmelegített sütőben süsd 20 percig, én közben kétszer átmozgattam őket fakanállal. Zárd el a sütőt, de a meggyeket hagyd benne, majd akkor vedd ki, ha már kell a sütibe.

A tésztához:

- 400 g étcsokoládé

- 250 g vaj

- 250 g porcukor

- 6 tojás

- 250 g liszt

- 6 ek kakaópor

- csipet só

Az étcsokoládét olvaszd össze a vajjal gőz fölött, majd vedd le a tűzről, és add hozzá a cukrot, tojásokat, minden hozzávalóval keverd simára. A legvégén add hozzá a sült meggyet, majd mehet a kivajazott tepsibe. Esetemben szív alakú szilikonformában sült, egy nagyban, meg a hozzá való hat muffinformában. 180 fokra előmelegített sütőben 25 perc, a muffinoknak elég negyed óra. Az Ivánnak csináltam meggymentes muffint is, azokba túrórudit vagdostam, szerette.

meggyesbrownie5.jpg

Mikor kész lett, realizáltam, hogy hát nem ez a világ legszebb szülinapi tortája, azt meg kell hagyni, de ha még csokoládé mázat is csurgatnék rá, akkor biztos, hogy belehalunk a harmadik kockába.

Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr35748747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2014.01.22. 00:17:02

Már az sokkol, hogy 400g csoki. :-)
Diétázom.
Hogy mit keresek itt? A szokásos, nem tudok aludni az éhségtől...
Milli kaukázusi kefír segített tegnap. Most sztem csak lusta vagyok ágyba menni, mindemellett iszom egy kefírt.
;-)

Az ilyen sütiket amúgy imádom, belül puha, picit sületlen (csak picit) és réteg ropog rajta, étcsokis. WAO!

Zenóbia 2014.01.22. 10:44:33

@Scala: egy hős vagy a kefíreddel! :) és diétában legalább nézegetni ér a sütiket, ha már enni nem annyira ér, affene. A brownie mindig felülmúlhatatlan, én is odavagyok érte. :)
süti beállítások módosítása