Zenóbia

Zenóbia

Lúdláb torta

2012. január 13. - Zenóbia

A Melissza születésnapjára készült, a harmincegyedikre, de mivel szerintem a harminc az még mókás és nagyszerű és hű de jópofa, a harmincegy viszont már rohadtul nem az, és ebben a nézetben a Melissza is osztozik, ezért tizennyolcas gyertyát raktunk rá, mert jó fejek vagyunk.

A középkorbaniskolában pedig imádta a lúdláb sütit a büfében, így a torta adott volt. Csinálhattam volna még isler tortát is. Hmm...

 

Lúdláb torta (a receptet itt találtam)

Hozzávalók a piskótához:

- 9 tojás

- 9 ek porcukor

- 6 ek liszt

- 3 ek kakaópor

- 1 sütőpor

A tojásfehérjét felverjük egy csipet sóval kőkeményre. Belekutyuljuk a cukrot, amitől szép fényes lesz, aztán mikor már szép fényes, akkor a sárgájákat is. Végül pedig a lisztet, sütőport és kakaót is, nem voltak gátlásaim, simán keverőgéppel kevertem hozzá az utolsó három összetevőt is, de úgy tűnt bírja a cucc, és bírta is, állati szép magas - gyönyörűséges piskóta lett belőle, bár be is szartam volna, ha kilenc tojásból nem lesz magas a piskóta a 27 cm-es tortaformában. Előmelegített sütő 180 fokra, 45 perc. Ha kihűlt, három felé vágjuk. A receptben oda van írva az is, hogy keresztben. Van aki máshogy vágná? Nálam a piskóta előző éjjel elkészült, mert akkor értem rá, amúgy is szeretek éjjel sütni.

Hozzávalók a krémhez:

- 8 dl habtejszín

- 20 dkg minimum 60%-os étcsokoládé

- 2 ek porcukor

- rum vagy rumaroma ízlés szerint

- magozott meggy ízlés szerint, nálam sok-sok-sok meggy

A krémet muszáj előző nap megcsinálni, hogy másnap rettentő habos-keményre lehessen verni. Tejszínt felforraljuk, beletördeljük az étcsokit, beletesszük a cukrot és addig főzzük, míg elolvadnak benne. Ha kihűlt, betesszük a hűtőbe. Másnap meg kivesszük, amikor meg akarjuk tölteni a tortánkat, amit a férjünk ügyesen elvágott három felé. Keresztben.

A krémet a hűtőből kivéve felverjük olyan keményre, hogy annál már nem lehetne keményebbre. Ez jó kis trükk szerintem, nem tudtam, hogy ez így működik, hogy a habtejszínt ha felforralja az ember aztán hűtőbe teszi, akkor másnap simán lehet belőle masszív krémet csinálni. De lehet. Nagyon szép is lett meg masszív is, de itt elkövettem azt a hibát, hogy megkóstoltam, és úgy ítéltem meg, hogy kell még bele cukor, amitől egyébként cseppet sem lett édesebb, de legalább kevésbé masszív igen. Így is kenhető lett meg minden, de szebb volt eredetiben. Szóval ne rakjatok hozzá több cukrot, mert igazából felesleges is, ez egy bivaly keserűcsokis torta, aki bírja az étcsokit az imádni fogja.

Az alsó réteget megkentem a krémmel, aztán megszórtam jó sok kinyomkodott magozott meggyel, majd rá a középső piskóta lap, ezzel eljátsszuk ugyanezt. A harmadik után pedig az egész tortát körbekenjük a maradék krémmel, majd megkérjük a férjünket, hogy segítsen rá hab-bizbaszokat nyomkodni, hogy szép legyen. Mi ezt ilyen habporból csináltuk, amit csak fel kell verni tejjel, aztán lehet is habzsákba tölteni. Aki pedig olyan rettentő mód perverz, hogy a díszítésről kis helyes mellbimbók jutnak eszébe, az egészen biztosan téved és szégyellje el magát.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr933540388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása