Zenóbia

Zenóbia

Diós-fűszeres sütemény

2013. december 12. - Zenóbia

Gyorsan-gyorsan írjátok fel a karácsonyi sütilistára, mert ez kötelező darab. Nehogy aztán lehúzzatok valami mást, eggyel többféle sütemény sosem árthat.  

A múltkor, amikor összevásároltam a másfél órás vonatutamra hat, azaz 6 darab süteményes újságot, akkor találtam a Nagymama finom süteményeiben. És hát tényleg olyan. Mint a nagymama finom süteménye.

diosfuszeres2.jpg

Diós-fűszeres sütemény

Hozzávalók:

- 250 g vaj

- 200 g porcukor

- 1 ek reszelt citromhéj

- 1 ek reszelt narancshéj

- 1 csomag sütőpor

- 1 tk mézeskalács fűszerkeverék*

- 6 tojás

- 300 g liszt

- 150 g darabolt étcsokoládé

- 50 g birsalmasajt

- 150 g aprított dió

- 1 üveg meggybefőtt

A vajat keverd habosra a porcukorral meg a citrom és narancshéjjal, meg a mézeskalács fűszerkeverékkel. Add hozzá egyenként a tojásokat, mindegyik után keverd simára. Mehet bele a liszt fele, a dió és az étcsokoládé, itt már csak fakanállal keverd. Utoljára a birsalmasajt, és a liszt másik fele, majd borítsd kizsírozott tepsibe, nekem ez egy 30 cm átmérőjű pitesütő, ebben pont jól elfért. Nyomkodd bele a tésztába a kimagozott meggyeket, aztán 180 fokra előmelegített sütőben 40 perc.

diosfuszeres4.jpg

 

diosfuszeres1.jpg

Hagyd kihűlni, majd kend jól körbe a 100 g felmelegített mézzel.

- 100 g méz

Díszíteni:

- 100 g aprított dió

- 50 g koktélcserkó

- 50 g méz

Ha körbekented, mehet rá a díszítés. A diót keverd ki 50 g langyos mézzel, tegyél kis kupacokat belőle a tortádra, majd mindegyik kupacka tetejére nyomj egy fél koktélcserkót.

diosfuszeres3.jpg

Karácsony ízű orgia! 

* az egész rohadt nagy budaörsi Tescoban nem találtam egy darab mézeskalács fűszerkeveréket sem, pedig bennem ez úgy él, hogy november végétől már kb. mindenki mézest süt, én meg még mondjuk soha, mert a mézeskalács nem sütemény, hanem szobadísz. Helyette nagy nehezen, az egyik sarokban eldugva találtam Dr. Oetker mézeskalácsfűszerkeverékes sütőport, úgyhogy én abból raktam bele 3 teáskanálnyit, ezzel kiütöttem a sütőport is.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr535667584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása