Zenóbia

Zenóbia

Sütőtökös-diós keksz

2013. november 28. - Zenóbia

MAZSOLÁS, VÉGRE MAZSOLÁS! Csak ennyit akartam mondani.

kukoricassuti1.jpg

Meg hogy gyorsan posztolom ezt még novemberben, mert az még sütőtök szezon, a december meg már mézeskalács szezon, amit ugyan még soha az életben nem sütöttem, de ki tudja még, mit hoz az élet meg a sors. Nem mintha nem lenne teljesen mindegy a szezon, mert ebben meg ráadásul bébiétel van, nem is friss tök. Viszont nem kell pucolni. És beilleszthető a bébiétel diétába.

Hannah Swensen féle Kukoricás süti 5/7

Hozzávalók:

- 40 dkg kristálycukor

- 40 dkg liszt

- 1 csomag sütőpor

- 2 tk vanília aroma

- 1 tk só

- 1 tk fahéj

- 1 tojás

- 15 dkg darabolt dió

- 10 dkg arany mazsola

- 20 dkg sütőtökpüré (bébiétel)

- 20 dkg vaj

- édes pattogatott kukorica a díszítéshez (én karamellásat találtam)

kukoricassuti3.jpg

A cukrot mérd ki egy tálba, öntsd rá a megolvasztott vajat, hagyd kicsit hűlni. Mehet bele a tojás, aztán a többi hozzávaló apránként, mindegyik után keverd ki jól a cuccot. A lisztet hagyd a legvégére. Sütőpapíros tepsire tegyél kis kupacokat evőkanállal, majd lapítsd le őket kicsit vizes fakanállal, vagy ne, az utolsó két tepsit én sem lapítottam, és igazából tökmindegy is volt nekik. 180 fokra előmelegített sütőben 10-15 perc között valahol, amikor már barnul a széle, jó lesz. Még a tepsin nyomj bele a kekszek közepébe egy kukoricát dísznek, aztán rácson hűtsd ki őket. 

kukoricassuti2.jpg

A kukoricát én csak azért raktam rá, mert ha már Hannah ezt a nevet adta neki, akkor mégsem hagyhatom el róla, de amúgy az ég adta világon semmi értelme, mert hát a hideg pattogatott kukorica egyszerűen szar, ezzel nagyon nincs mit tenni. Sokat azért nem ront a sütin, de szerintem tök hülyeség, részemről lepiszkáltam arról a huszonhárom darabról, amit apránként elfogyasztottam egy nap alatt.

Zenóbia a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr75612650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retinax 2013.12.01. 13:18:14

Jó süti, amíg megfőtt a krumpli az ebédhez, össze is rakódott a masszája és bekerült a tepsibe. Csak én egy kicsit megkarácsonyítottam kandírozott narancshéjjal és gyömbérrel, a sült tököt meg a sütőben találtam hozzá, meg találtam a tepsiben egy karikát a múlt heti mákos kekszből is, tiszta bónusz volt, örült az uram. Úgyhogy végül is minden hétvégén megsütöm Zenóbia utolsó előtt postját, így megy nálunk az élet.

Zenóbia 2013.12.02. 11:12:42

@retinax: Annyira jó olvasni, hogy "tőlem" sütöttél, ettől mindig elájulok meg minden! :)
nem is értem, miért hagytad le róla a kukoricákat... :D
süti beállítások módosítása