Zenóbia

Zenóbia

Hógolyócskák

2013. március 01. - Zenóbia

Ez  még a hétvégén készült, úgyhogy gyorsan megosztom veletek, mert mindjárt megint hétvége, ami újabb sütit jelent, aztán a végén még itt feltorlódnak a mindenféle receptek és irányíthatatlanná válnak, önálló életre kelnek, fellázadnak, és megsütik magukat. Na ja. Szép tányér, ugye?

hogolyocska1.jpg

Hannah Swensen féle Hógolyócskák 3/4

Hozzávalók:

- 15 dkg vaj

- 15 dkg porcukor

- 1 csomag sütőpor

- 2 ek vanília aroma

- 1 csipet só

- 20 dkg liszt

 - 5 dkg kesudió vagy kókuszreszelék vagy akármibármi

- porcukor és vaníliás cukor keveréke a hempergetéshez

- étcsokoládé tölteléknek, de ez nem muszáj

hogolyocska2.jpg

A vajat megolvasztjuk a mikróban, majd hozzákutyuljuk a porcukorhoz. Belekeverjük a többi hozzávalót apránként, legvégén az aprított kesudiót, vagy akármilyen diófélét, vagy a kókuszreszeléket. Én két adagot csináltam kapásból, mert ez nem túl nagy mennyiség eleve, úgyhogy az egyikbe aprított kesudió került, a másikba meg kókuszreszelék. Sőt, én még fokoztam a dolgot azzal, hogy a diónyi, itt nagyon aprócska diókra gondoljatok, szóval a diónyi golyócskák közepébe egy kis darab étcsokoládét rejtettem. Nem kell kikenni a tepsit, viszont melegítsétek elő 180 fokra, és maximum tíz percig süssétek őket. Tényleg, mert különben kaviccsá változnak. Hagyjátok őket  tepsin két percig, utána simán leszedhetőek, és forgassátok meg egyből a cukorkeverékben, majd hűtsétek ki rácson. Amikor teljesen kihűlt, forgassátok meg újra a cukorban. Szerintem egyébként elég lenne hidegen megforgatni, mert pont elég édes lenne úgy is. A csoki nem muszáj bele egyáltalán, mert ez tulajdonképpen hókifli, csak éppen kifli helyett gömböc. Én azért raktam bele, mert a recept végén fel volt ajánlva, mint lehetőség, hogy lehet ám ezt úgy is, hogy csokoládé darabkák köré építed a tésztát. Nekem meg ha valaki azt mondja, hogy lehet még plusz csokit rakni valamibe, akkor nem kérdés, hogy belerakom. Édes-ropogós-vaníliás, igyatok hozzá egy bögre tejeskávét.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr995101527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása