Zenóbia

Zenóbia

Mézes ropogós

2012. november 17. - Zenóbia

Többek között azért is szeretek Hannah féle sütiket sütni, mert szinte egyikhez sem kell keverőgép. Így simán tudok úgy is dolgozni velük, hogy az Iván még alszik, nem kell félnem, hogy felébresztem a rettenetes robotgéppel, aminek hatására kiront a hálóból és kihajít az erkélyről. Csukott ajtón keresztül. A családi idill tehát biztonságban, és ráadásul most nem voltam annyira hülye, hogy megsüssek úgy egy sütit, hogy a tudatom egy hátsó zugában sejtem, hogy szar. Ebből most csak egy adagot sütöttem ki, hogy megbizonyosodjak arról, hogy jól sejtem. Attól tartok a szerecsendió és én nem vagyunk jóban egymással, vagy túl sok volt bele az az egy teáskanál is, tudja a franc. Ha ti jóban vagytok vele, azért rakjátok bele bátran, részemről nekiálltam kikeverni egy újabb adagot, immáron szerecsendió nélkül. Valakinek másfél zacsi szerecsendió? Na? Senki?

mézesropogós2.jpg

Hannah Swensen féle Mézes ropogós 2/6

Hozzávalók:

- 20 dkg vaj

- 10 dkg barna cukor

- 1 dl méz

- 2 tojás

- 4 teáskanál szódabikarbóna

- 1 teáskanál só

- 3 teáskanál fahéj

- 40 dkg liszt

Na meg a szerecsendió 1 teáskanálnyi, ha ti ilyen bátor fajta emberek vagytok. Az olvasztott vajat öntsük rá az előzőleg egy tálba kimért cukorra és mézre, várjuk meg míg kihűl. Öntsük hozzá a villával felvert tojásokat, adjuk hozzá a szódabikarbónát, sót és a fahéjat. Végül apránként a lisztet, jól keverjük ki jó simára, széles karmozdulatokkal, az óramutató járásával ellentétes irányba hármat, aztán vissza két és felet. Rakjuk hűtőbe úgy két órára, vagy egy éjszakára, az alatt az egy éjszaka alatt lehet gondolkodni, hogy tényleg szar-e bele a szerecsendió, vagy csak képzelődünk.

mézesropogós1.jpg

Ha már formázhatóvá hűlt, gömbölygessünk belőle diónyi golyókat, amiket forgassunk meg egy kis tálka kristálycukorban, majd kikent tepsire tegyünk, egymástól 7-8 centire, mert szétlapulnak. 180 fokra előmelegített sütőben 10 percig kell őket sütni, majd hagyjuk pár percig a tepsin, aztán le lehet szedni. Puha puszedli állag, ropogós külsővel, fahéjas-cukros-mézes karácsony ízzel, amúgy is kinyitott tegnap a karácsonyi vásár, úgyhogy süssetek ilyet, és vigyetek a zsebetekben magatokkal. Formára nem tudom miért lett egyik gyöszösebb, mint a másik, de roppant cselesen felülre pakoltam a szebbeket. Mert annyira fifikás vagyok.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr894911585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása