Zenóbia

Zenóbia

Vanília krémes kosárka. Meg puncsos.

2012. szeptember 01. - Zenóbia

Az Iván találta ki, hogy legyen vanília krémes süti, mert mindig házi krémest akar, de én meg nem vagyok hajlandó mindig házi krémest sütni, ezért most jött azzal, hogy jó, akkor legalább vaníliást. Meg kosárkába is legyen. A kosárka az aztán jó ötlet, gondoltam, mert amilyen lelassult állapotban vagyok mostanában, azzal elleszek úgy tíz-tizenkét órát. Végül annyit nem, de mondjuk négyet biztosan. A legjobb rész, mikor egyenként elmosogatod az 53 darab fém bizbaszt, ami vágja a kezed. Hát nem tudom, birkatürelműeknek való süti, meg gyermeklelkűeknek, lehet jót játszani a töltögetéssel meg díszítgetéssel, tőlem ne várjatok sokat, tudjátok, hogy béna vagyok mint a szar. Végül is gyerek is volt ma nálunk, mert Daenerys kirándult el hozzánk, egyelőre még nem a sárkányai hátán, hanem kis szülői segítséggel. Még nem igazán bírta értékelni a kis vicces kosárkákat, de gondoltam azért lássa a szándékot, meg hátha majd a kineziológusa (mire ő felnő, szerintem ez ilyen evidens lesz, hogy mindenkinek van sajátja) egyszer előszedi ezt az emléket, hogy nézd már milyen szerető családba születtél bele.

vanilias_kosarka7.jpg

Vaníliás kosárka. Meg puncsos.

Hozzávalók a tésztához:

Tulajdonképpen linzertészta, két adagot csináltam, a kakaós annyiban különbözött, hogy ott 20 dkg liszt, 10 dkg kakaó, a többi ugyanaz.

Fehér színű:

- 30 dkg liszt

- 15 dkg margarin

- 7 dkg cukor

- 1 csomag sütőpor

- 1 vaníliás cukor

- 2 tojássárgája

- kevés tejföl

- csipet só

vanilias_kosarka5.jpg

Gyúrjuk össze, a kosárkákat kenjük ki olvasztott margarinos ecsettel, majd kb. diónyi méretű tésztagolyókkal béleljük ki a formáinkat. Klassz meló, monotonitás szeretők előnyben. Előmelegített sütőben 180 fokon úgy húsz perc, de úgyis látod. A kakaóson mondjuk rohadtul nem, de cselesen vegyesen kell rakni őket és akkor ha a világosak jók, akkor az is jó lesz. Velem a világosak kibasztak, mert simán benőtték a lukat, így kénytelen voltam kivájni a belsejüket, hogy legyen mibe töltögetni. A kakaós viszont sűrűbb tészta lett a kakaó miatt, azt nem is kellett vájogatni. Nem kellett volna bele sütőpor lehet? Lehet.

vanilias_kosarka8.jpg

Megsültek a kosárkáink, ott sorakoznak szépen három tálcán, és még csak este tíz, meg még van a borunkból is, úgyhogy vidáman keverünk pudingot. Vaníliásat, meg puncsosat is. Négy deci tejből, hogy sűrű legyen, mert még belekeverjük a tojások felvert habját is. Aztán ezt belekanalazzuk egyenként, majd szólunk az Ivánnak, hogy rakjon rá cukorszíveket, meg reszeljen rájuk csokit, mi meg rakjunk rá meggyet. Némelyikre. Természetesen kikentem volna simán lekvárral mindet a puding előtt, de akkor már az utcáról szedegethetném a zoknijaimat, miután az Iván kihajította őket az ablakon. Így lekvármentesek a kosárkák. Jól látjátok, néhány nutellás is készült, mert nutella nélkül mit sem ér az élet.

vanilias_kosarka6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr314746596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2012.09.02. 09:17:08

Ezek gyönyörűek lettek!!!

Zenóbia 2012.09.03. 22:09:10

@PrettyWitch: Köszönöm :) megcsináltam egyébként diétás verzióban is, csak édesítővel, és ha jól emlékszem, az neked most tiltott cucc. ugye?

PrettyWitch 2012.09.04. 07:32:51

@Zenóbia: Xilitet használok, más édesítőt most nem nagyon merek. A terhesség előtt eritritolt használtam, mert természetes édesítő, és nullkalóriás, de most inkább azt is hagyom.

Ha felrakod a diétás verziót is, tudok majd ötletelni rajta, köszi!

(Bár hogy mikor lesz nekem annyi türelmem, hogy ilyen szépre megcsináljam, azt nem tudom...)

Zenóbia 2012.09.07. 08:24:10

@PrettyWitch: A diétás sajnos nem lett szép, úgyhogy az nem kerül fel, de a receptet innen szedtem: jegeskave.hu/naplok/11/egy-laikus-gasztroblogja-kaloriaszamolas-jegyeben?page=0%2C0%2C0%2C1
Én még csak most kezdek ezekkel kísérletezni, most vettem pár napja eritriolos cuccot. Akkor ezek szerint neked ez sem jöhet most be? mert őket nemrég találtam a neten, és állati jól hozzák ki a sütiket: www.alomsuti.hu Erre amúgy kíváncsi lennék, hogy az eritriolt az orvos is tiltja, vagy csak még nem ismerjük annyira, hogy biztosak lehessünk benne, hogy nincs benne semmi káros.

PrettyWitch 2012.09.07. 16:52:17

@Zenóbia: Nem, alapvetően semmi bajom az eritritollal, csak mivel elég új dolog, inkább most mellőzöm, de korábban csak ezzel édesítettem, és szoptatás után is tervezem, hogy újra használni fogom. Nekem amúgy az édesítők közül ez a legszimpatikusabb, mert nullkalóriás, de természetes.
süti beállítások módosítása