Zenóbia

Zenóbia

Lekváros bukta

2014. január 09. - Zenóbia

Mondta az Iván. Vagy fánk. Bukta lett. Gondolom így karácsony után már irtóra ki vagytok éhezve egy jó kis kelt tésztára a babgulyás után, úgyhogy hajrá-hajrá!

bukta1.jpg

Lekváros bukta (innen)

Hozzávalók:

- 60 dkg liszt

- 1 csipet só

- 3 ek kristálycukor

- 1 egész tojás

- 2 tojás sárgája

- 3 dl tej

- 2,5 dkg élesztő

- 6 dkg olvasztott margarin

- 1 doboz sütésálló baracklekvár + 1 tojás a bukták megkenéséhez

Tök hülyén érzem most magam, mert olyan, mintha nem is én csináltam volna a sütit, hanem A Gép, lassan ideje valami nevet adnom neki, esetleg írhatnátok kommentben ötleteket. Légyszi. Szóval fogtam, és kimértem A Géphez tartozó tálba a lisztet, a sót, 2 ek kristálycukrot, a tojásokat. Egy kis lábosban meglangyosítottam a 3 dl tejből egy kicsit, a maradék ment a tálba, meg egy ek kristálycukrot. Az ujjammal folyamatosan kevergettem, mert nem szabad, hogy túl meleg legyen. Belemorzsoltam az élesztőt, hagytam tíz percig békén, annyi idő alatt felhabosodik, éljen-éljen, mehet ez is a tálba. Egyes fokozat megnyom, innentől csak annyi a dolog, hogy amikor magától felvált kettesbe, akkor szépen akkurátusan megnyomom megint az egyes gombot, mert én nem hiszek neki, és szerintem dagasztani lassan kell és kész. Tíz perc múlva hozzáadtam az olvasztott vajat, további öt percig kb. kutyoválta nekem a tésztát, tisztára olyan lett, mintha én csináltam volna. Durva, az ámulat még mindig tart. Kelesztőtálba borítottam, és hagytam egy órát, az alatt a duplájára kelt. Addig nyomj le pár fekvőtámaszt, vagy rohangálj körbe-körbe súlyzókkal a kezedben, hogy meglegyen az illúzió legalább, hogy te dagasztottad.

bukta7.jpg

Nyújtsd el ujjnyi vastagra a tésztát, vagdosd fel kb. 8x8-as négyzetekre. A közepére helyezz egy csík lekvárt, hajtsd be a az oldalait a lekvárnál, majd tekerd fel, rakd a jól kikent tepsibe úgy, hogy alul legyen a hajtás. Rakd tökre egymás mellé a buktákat, mert nem lennének túl szépek, ha hagynánk őket szétterülni. Lapos bukta. A bukták oldalát is megkentem kicsit olvasztott vajjal, hogy könnyebb legyen majd a végén szétszedni őket. Ha belesorakozott mind a tepsibe, akkor takard le konyharuhával és hagyd úgy még fél órát. Végül kend meg őket egy tojással, majd 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsülnek. Hagyd kihűlni, aztán simán szét lehet szedni. Nem tudom van-e olyan ember, aki tényleg hagyja kihűlni, mi természetesen egyből szétmarcangoltunk egy párat az Ivánnal, a bukta-fannal.  

bukta3.jpg

Másnap ha beteszed húsz másodpercre a mikróba, pont olyan lesz, mint újkorában.

Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr925732478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2014.01.08. 18:58:12

Komolyan, muszáj lesz leiratkoznom a blogodról, ilyen képek mellett nem lehet diétázni :((

gattac 2014.01.08. 19:06:13

Hűűű, ez nagyon szép lett. Már épp akartam kérdezni, hogy kelt tésztát sosem csinálsz?

Zenóbia 2014.01.09. 06:49:18

@PrettyWitch: jajj-jajj, ne is említsd a diétát!:-) mennyivel praktikusabb lenne, ha mondjuk a sült zöldségek érdekelnének a bukta helyett.:-D

Zenóbia 2014.01.09. 06:51:22

@gattac: köszi-köszi!:-) hát, ritkábban, pedig szeretem nagyon. Mondjuk ezzel a géppel meg annyira egyszerű, hogy lehet mostmár minden héten csinálok majd, :-)

Scala 2014.01.22. 00:30:00

@Zenóbia: Nem muszáj, mert én pl. nem bírom. ;-)
Ezzel nem érdemes combkörfogatot növelni.
De tényleg! Az összes kelt tészta üres kalória.
Egy kalács van, ami like a hiperhájp MOM Park pékségben, az is a gyermek miatt van itthon.

Zenóbia 2014.01.22. 10:48:37

@Scala: hát, engem sajnos nem feszélyeznek az üres kalóriák, pedig mennyivel könnyebb lenne az életem. :) a kelt tésztákból viszont ettől függetlenül én sem rajongok mindért, pl. a lekváros bukta nem különösebbn érdekel, viszont milyen szép :), de az aranygaluska, meg fahéjas csiga, az megintcsak a halálom. Meg a pogácsák, hagyjuk is :)

PrettyWitch 2014.01.22. 13:50:02

@Zenóbia: Aranygaluska!!!! A kedvencem! Nem sütsz egyszer azt is?

Scala 2014.01.22. 22:21:39

@PrettyWitch: Szia! :-) Én olyat még nem is ettem. Aranygaluskát.

@Zenóbia: Szépek igen. Mindig a Móricz regények jutnak róluk eszembe, leves és tészta. Erről egy ideig azt hittem, hogy mint az olaszoknál, aztán felhomályosított pár bekezdéssel lejjebb. Minden nőalakja mai szemmel túlsúlyos, "vaskos lábikra", hajaj. Annyira összefonódik a fejemben, tök fura. :-)
Ma a gyermek evett cukros brióst, kivette a szitter csomagjából. :-) Két falatot ettem, bevallom töredelmesen. :-)))
Este viszont toltam a vasakat.

Zenóbia 2014.01.23. 14:42:03

@PrettyWitch: Hááát, képzeld, töredelmesen bevallom, hogy ma az volt az ebédem! :) ezt most anyukám sütötte, de legközelebb én fogom, és akkor majd kiteszem :)

Zenóbia 2014.01.23. 14:49:02

@Scala: Két falat senkinek sem árthat meg, még egy diétázónak sem! :) van ilyen szabály is, csak kevesen tudják. :) de egyébként meg tényleg így van.

Zenóbia 2014.01.23. 14:50:50

@PrettyWitch: :) hát, nem mondom, hogy nem volt nagyon jó süteményt ebédelni kávéval. :) Na jó, nem fokozom. :)

Scala 2014.01.23. 22:04:05

@Zenóbia: Így van! :-) Van egy ún. "3 falat fogyókúra".

Mondjuk szerintem a glikémiás indexben van a tuti, és hogy reggel nem szabad édeset enni, mert egész napra elcseszi az inzulinszintet.
süti beállítások módosítása