Zenóbia

Zenóbia

Túrós-brownie torta

Bejegyzés alcíme...

2012. július 15. - Zenóbia

Családi muri, szülinap, enyém a torta, mert szeretek kísérletezni a rokonokon. Ez volt az ötlet, hogy miért ne tölthetném meg én a browniet túróval. Meg is töltöttem, finom is lett, de a brownie az brownie-ként az igazi, teljesen felesleges vele faxnizni. Ha már, akkor még kellett volna bele meggy. Meggy híján meg vanília fagyi, mert az állag töménységén enyhíteni kellett valami selymes dologgal. Az Iván persze oda volt érte, de ez várható is volt, sehol semmi lekvár meg gyümölcs, hanem csak tömény csoki és tömény túró. De viszont nem szép. Ami szép, az a lefolyt csoki az oldalán, meg a kivillanó túrófoltok, az gyönyörűséges szerintem. Ellensúlyozásként dobáltunk rá egy csomó szívcukorkát is, mert legalább akkor már legyen giccsparádé.

túrósbrownie2.jpg

Túrós-brownie torta

Hozzávalók a tésztához:

- 25 dkg margarin

- 2 dl víz

- 4 ek kakaópor

- 25 dkg liszt

- 20 dkg kristálycukor

- 1 ek szódabikarbóna

- 1 dl natúr joghurt

- 2 tojás

- 1 csomag vaníliás cukor

túrósbrownie1.jpg

A vízben felforraljuk a vajat és a kakaót, majd lehúzzuk a tűzről. A lisztet összeforgatjuk a cukrokkal és a szódabikarbónával, majd hozzákutyováljuk a vajas-kakaós cucchoz. A tojást kikeverem a joghurttal, és ezt is hozzáadom. Keverőgép nélkül készíthető, tíz perc az egész, szuper. A tésztát előmelegített sütőbe tolom, húsz-harminc perc alatt kész is. Húsz alatt, ha krémesebb állagú browniet akarunk, harminc alatt, ha vágható tortalapot. Ez nekem nem jött össze, már a szépen kettőbe vágom dolog, így sütöttem még egy ilyet, levágtam mindkettő púpját, és így lett két lap browniem. A púpokat megkapta a nagyi, aki boldogan falatozta őket vacsorára lekvárral.

Túró töltelék:

- 50 dkg túró

- 2 dl tejszín

- 5 dkg cukor

- 1 citrom reszelt héja

- 4 gramm zselatin

túrósbrownie3.jpg

A tejszínt felmelegítjük a zselatinnal együtt, de csak annyira, hogy feloldódjon. Levesszük a tűzről, hozzáadjuk a többit, simára keverjük. Beletöltjük a két lap közé.

A tetejére jön a csokimáz, jelen esetben dr. Oetker csokoládé ízű cukormáz lett volna. Az is lett, csak persze túl hígra kevertem, ezért a megoldást már az Ivánra bíztam, mert már nagyon csináltam volna a puncsos sütit. Simán megoldotta a dolgot a maradék zselatin felhasználásával, aminek vicces állagú, ámde finom máz lett az eredménye. Mondjuk mint a csokis gumicukor.

túrósbrownie4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr584659306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása