Zenóbia

Zenóbia

Fekete-fehér sütemény

2012. szeptember 23. - Zenóbia

Karácsonyra barna cukrot meg vajat kérnék szépen. Köszönöm. Esetleg pekándió, juharszirup, étcsokoládé, fehércsokoládé, tejcsokoládé, illetve különböző aszalt gyümölcsök is jöhetnek masnikkal átkötve meg minden. Hogyne. Egyébként mindjárt karácsony, holnaphoz pontosan három hónapra. Lőjem fejbe magam, tudom. De akkor ki sütné a sütiket? 

feketefehér5.jpg

Hannah Swensen féle Fekete-fehér sütemény 1/4

Hozzávalók:

- 20 dkg étcsokoládé

- 15 dkg vaj

- 30 dkg barna cukor

- 4 tojás

- 2 teáskanál vanília aroma

- 2 teáskanál sütőpor

- 1 teáskanál só

- 40 dkg liszt

- kis tálkában porcukor a hemgpergetéshez

feketefehér4.jpg

Mikróban megolvasztottam az összetördelt csokoládét a vajjal, simára kevertem, majd ráöntöttem a cukorra, amit előzőleg kimértem egy tálba. Megvártam míg kihűl, aztán hozzáadtam egyenként a négy tojást, mindegyik után kevertem lelkesen. Aztán jön hozzá a vanília aroma és a só, végül pedig a sütőporral elegyített liszt. Simán megy gép nélkül, fakanállal, erősödjön az a karizom. Nekem mondjuk a hüvelykujjnál levő nemtudommilyen izmom fájt a nap végére, de simán lehet, hogy nem is ettől, csak úgy elmeséltem. Nah, ha van csodás illatú homogén masszánk, tegyük be a hűtőbe négy órára minimum, én egy éjszakára tettem.

Reggel vegyük elő. Öntsünk egy kis tálkába porcukrot, és a diónyi méretű golyócskákat hempergessük meg benne, majd sütőpapíros tepsire tegyük egymástól hét-nyolc centire. 200 fokra előmelegített sütőben kell sütni, az én tapasztalatom az volt, hogy 9 perc után tapadjunk a sütőre és fél percenként nézegessük, mert egyszer csak elkezd megégni az alja. Na azt a pillanatot kell elkapni, mielőtt ezt a megégést elkezdené. Nálam ez 10 és fél perc volt. Nem vicc. A sütőpapír is azért praktikusabb itt most mint a kikenés, mert a leégett cukrot szar levakarni a tepsiről. Meg a süti aljáról is, úgyhogy ne eközben álljunk neki világméretű problémákat megoldani. Meg szerintem amúgy se álljunk neki ilyesminek, az roppant fárasztó lehet idegileg.

feketefehér6.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr924791911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása