Zenóbia

Zenóbia

Egzotikus csók

Bejegyzés alcíme...

2012. szeptember 09. - Zenóbia

Itt már egyébként kezdtem érezni, hogy elborított az elmebaj, mert valahol nem normális, hogy péntek este begyúrtam a raffaelló gombócot, meg a sajtos-túrós rudat, szombat hajnalban felkeltem, gömbölygettem, gömbölygettem, aztán csíkokat vagdostam, meg rakosgattam tepsire, aztán fogtam magam és elmentem a boltba barna cukorért, mert nekem még muszáj volt megsütnöm az Egzotikus csókot is. Bár nem is csoda, amelyik sütinek ilyen neve van, azt egyszerűen muszáj megsütni és kész. Meg a fogadalom az fogadalom, mégis meddig kellett volna várnom, hogy megsüssem az első sütit a könyvből. Ugye, hogy semeddig, hát itt is van. Az 1/1 azt jelenti, hogy első kötet első sütije, értelemszerűen így fogom jelölni a többit is, ezt most nem tudom miért magyaráztam el, nem hinném, hogy van aki nem jött rá magától, de nem lehet tudni, lehet, hogy valaki épp tök részegen olvas, annak hátha jól jön.

egzotikuscsók4.jpg

Hannah Swensen féle Egzotikus csók 1/1

Hozzávalók:

- 40 dkg liszt

- 2 teáskanál sütőpor

- 20 dkg vaj

- 25 dkg barnacukor

- 15 dkg fehér csokoládé, apróra vagdosva

- 15 dkg apróra vágott egzotikus aszalt gyümölcs, nálam szilva, sárgabarack és mangó

- 1 citrom reszelt héja

- 2 tojás

- 1,5 dl víz, ebből én 1 dl-t használtam fel

egzotikuscsók6.jpg

A lisztet és a sütőport kimértem egy tálba, majd kézzel elmorzsoltam a vajjal. Hozzáadtam a cukrot, a csokit és az aszalt gyümölcsöt is hozzáadtam volna, ha az Iván szeretné, de így azt a végére hagytam, miután már kiporcióztam az ő adagját. Belereszeltem a citromhéjat, hozzákevertem a tojást, és annyi vizet, hogy a tészta kezelhető legyen, ezeket már keverőgéppel.

Kikentem a tepsit, majd úgy egy evőkanálnyi halmocskákat raktam bele, egymástól pár centire, mert megnőnek ám, meg szét is lapulnak. Előmelegített sütőben 190 fokon sütöttem 15 percig, míg szép aranybarnák nem lettek.

Nagyon finom kekszes süti, tökre alkalmas lenne arra, hogy az Ivánnak csomagoljak reggelire a fémdobozból amiben tárolnánk, ha még lenne belőle, de nincs.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr894764993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása