Zenóbia

Zenóbia

Citromos kocka

2014. február 05. - Zenóbia

Esküszöm, ha lennének verselési hajlamaim, akkor ehhez a sütihez lehetne ódát írni, sosem találnátok ki mi lenne a címe. Óda, a citromos süteményhez. Nem véletlenül hívják úgy a könyvben, hogy Szerezd meg amit akarsz Citromos pite. Mert tényleg olyan, lehetne vele vesztegetni, még a legkérgesebb szívűeket is. Úgyhogy ha van valaki, aki utál, és te utálod, hogy utál, vigyél neki ilyet, tuszkold le a torkán ha ellenkezne, és onnantól örök időkre a követőd lesz, alapíthattok együtt szektát.  

citromoskocka5.jpg

Citromos kocka

Hozzávalók a tésztához (közepes méretű tepsi):

- 24 dkg liszt

- 1 csomag sütőpor

- 24 dkg olvasztott vaj

- 24 dkg porcukor

- 2 citrom reszelt héja

- 2 citrom kifacsart leve

- 4 tojás

Ráadásul kb. annyira bonyolult megcsinálni, mint lemenni a sarki boltba turista szalámiért, és kb. annyi ideig is tart, már ha közel van a bolt. A lisztet, sütőport, olvasztott vajat, cukrot, citrom héjat és a levét is borítsd egy tálba. Keverőgéppel kutyuld simára, majd add hozzá egyenként az egész tojásokat, keverd ki jól. 160 fokra előmelegített sütőben úgy 25 perc, tűpróba. Elvileg a teteje teljesen halvány maradhatna, ez nekem nem annyira sikerült, csak a süti felénél, mert hátul jobban süt, mint elöl, ez van. Ha a fogpiszka már simán jön ki a tésztából, vedd ki, és még forrón borítsd rá a szirupot.    

 

Hozzávalók a sziruphoz:

- 12 dkg porcukor

- 4 tk víz

- 2 tk citromlé

Forrald össze, majd amikor kiveszed a sütit, egyből borítsd rá, hogy mindenhova jusson. A forró szirup be fog szivárogni a forró süteménybe, ami nem szivárog be, az ropogós réteget képez a tetején, hihetetlenül-durván jó! Ha rám hallgatsz, akkor másfeles adag szirupot csinálsz eleve, én másodjára már úgy csináltam, és még dobott az állagán, pedig amúgy is rohadt jó volt.

citromoskocka3.jpg

Ha semmi mást a büdös életben soha, de ezt az egyet csináld meg. De tényleg. Vagy szólj, és megcsinálom neked, mert ebből muszáj enned. Hacsak, nem utálod a citromot. Akkor nincs mit tenni, az életed sivár lesz, mint a Kalahári.

A Facebookon is ott vagyok a citromjaimmal: Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr855790022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2014.02.05. 14:03:30

tehat. meg a detox elott hozattam otthonrol egy csomo makot, hogy na majd en a detox utan ipari mennyisegu citromos-makos muffint fogok sutni, es egyulto helyemben meg is enni. aztan meglattam ezt a bejegyzest, es vajon ez elbirna a makot bele? mert a citrom-mak kombinacional csak a citrom-gintonic jobb, ugye.

Zenóbia 2014.02.05. 14:34:27

@ajmfebulosz: El hát, simán! :) a liszt egy részét sztem lecserélheted, és menő lesz, de majd írd meg, ha megcsinálod. :) És de rég ittam gintonicot, te jó ég! Meg ha már itt tartunk, akkor írhatnál egy éménybeszámolót a detoxról, mert engem spec tökre érdekelne. :)

NemNick 2014.02.05. 16:04:35

Ezen a Kalahárin most is röhögök.

És igen, az lesz :)

Homokdűne 2014.02.05. 23:51:29

Ma küldte át anyukám a receptet és hát nem bírtam ki hogy ne csináljam meg azonnal.....hát ez tényleg frenetikus, mostmár értem az írást is hozzá ;-) Egy a probléma, hogy fogalmam sincs, hogy fogja kibírni a konyhában reggelig.... ;-)
Köszi a receptet, sűrűn lesz ez nálunk már látom :-)

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2014.02.06. 11:50:49

@Zenóbia: akkor kukkants at a blogra ;) es irj kerdeeket, hogy mi erdekel a temaval kapcsolatban. en meg addig almodozom a citromos-makos sutirol,je.

Zenóbia 2014.02.06. 11:53:48

@ajmfebulosz: Hát ez mennyire!!! ebben a másodpercben kommenteltem hozzád. :)

Zenóbia 2014.02.06. 11:55:43

@Homokdűne: Ugye? :) iszonyú jó! :) és megérte a ma reggelt?

Zenóbia 2014.02.06. 11:57:56

@NemNick: :D ó-jajj, az nagy baj. :)

Homokdűne 2014.02.07. 09:44:56

@Zenóbia: leittam magam, hogy ne tudjak kimenni a konyhába a sütiért :-D :-D

Zenóbia 2014.02.07. 14:17:23

@Homokdűne: Na látod, ez egy kiváló ötlet! :D

Homokdűne 2014.02.07. 23:46:30

@Zenóbia: Ma a harmadik tepsivel csináltam 3 napon belül - igen igen, nem vagyok normális :-D :-D De sajnos minden ismerősnek bejött :-D

drjustice 2014.02.09. 16:52:07

A sziruphoz a mértékegység a teáskanál?

drjustice 2014.02.09. 18:32:11

Kösz. Akkor nincs mese, nagyobb tk után kell néznem, mert így igencsak kalaháris lett, kénytelen voltam növelni a nedvességet, hogy szirup lehessen belőle. De így is jó lett. Csak kevés...

Zenóbia 2014.02.09. 19:47:45

@drjustice: hát, ez kicsit ilyen ízlés kérdése is sztem, mert van aki nem bírja, ha szottyog, de én is pl. bírom, ezért én is több sziruppal csináltam. Ha nem elég folyós, akkor elbírhat még 1-2 tk citromlevet. :-), hogy ne legyen sivatagos.:-D

Scala 2014.02.25. 20:00:22

Na ez lesz akkor az első és az utolsó, megcsinálom!
Három dolog:
-a tepsire méretet kérek
- vajon muffinnek milyen lenne?
- nincs kedved megcsinálni nekem?

Liszt melyik kő? Hogyan paleósítsam?

Köszönöm.

Zenóbia 2014.02.26. 11:01:10

@Scala: :) Bírom, amikor így belelendülsz a kommentelésbe. :)
- 20x30-as tepsi kb.
- szerintem jó
- dehogynincs, tényleg.
- sima búzaliszt, a paleo az a lisztmentes cucc? Mert az egyik barátnőm megcsinálta búzadarával, azzal is jó volt, csak kevésbé szottyos. Vagy az sem ér?

Scala 2014.02.26. 22:30:38

@Zenóbia: Hello.
Ilyen tepsim nincs, az összeset lemérettem ma este, persze elfeljtettem, de vagy nagyobb vagy kisebb. Maradnak a muffinok. :-)

Ma sütöttem muffint, csak fejből rosszul emlékeztem az olajra, és szalonnás lett. Toltam azért hármat, forrón, nem is emlékszem mikor égettem meg a szájpadlásomat legutóbb. Most sikerült. :-) Szóval ehető a cucc, na. Bio lisztek, fele tönköly.

A paleó a buzalisztmentes dolog igen. Mandula liszt, meg útifűmag liszt és hasonló titkok birodalma.
Búzadara fogalmilag kizárt.

Hol keresselek a tepsinyi süti miatt? :-)))

Zenóbia 2014.03.01. 14:51:10

@Scala: az e-mail címem oldalt látható. :D
na, alakul ez akkor. :)

Scala 2014.03.02. 23:31:35

@Zenóbia: Fú, nagy beszámoló következik.
Aki nem kíváncsi a mezomorf nő súlysirámaira a közepét hagyja ki.

Készítettem szerdán egy tepsinyi muffint, csak mivel anyósom korábban lépett le (jóval), egyetlen gyermekem oszlopként kapaszkodott a lábamba, és kézzel kevertem, dupla adag olajat öntöttem bele, valszeg, hogy könnyebben keverjem.
A többit lásd fent.
Férjem vett még hónapokkal ezelőtt xillitet, azt is használtam a sütihez, bélmozgató hatása van! :-(
Leányom rá se nézett a muffinra, pedig elsősorban az ő reggelijének változatossága érdekében építem be a muffint. Férjemnek csüt. reggelire nagyon ízlett, "igaz, hogy legközelebb 17h kellett csak ennem... de nagyon finom és profin néz ki.."
Pénteken nem tudott aludni (elbaszottul kiválasztott alvállalkozó), nyomott párat... szombaton a második adag elcseszett muffin után tök normál hangon benyomja, hogy egy csomó "Pro Gastro" port kellett bevennie, hogy be tudjon menni dolgozni. :-DDD

Egész héten pékségeket fedeztem fel, plusz a sajátkezű sütés, észrevehetően meglöttyedt a személyi edzővel elért felrántott hátsó comb, fenék. :-( Pedig voltam futni a héten, ami látszik, csak ekkora mennyiségű süteménnyel, kakaós csigával nem lehet felvenni a versenyt. Ráadásul a pékségekből is melegen kaptam a cuccot, otthon is, úgy megfeküdte a gyomromat a meleg tészta, hogy úgy tátogni lett volna kedvem.

Szombaton, miközben ők játszótér&séta, én főzés és muffin, megint a xillit, és ez a recept kicsit módosítva, mert nem néztem csak fejből nyomtam, a telefonom elvette a netet, a 2 gigabyte nem elég, ha az ember teljes Bogyó és babóca évadokat tölt le...
www.stahl.hu/hu/recept/desszert/Citromos_muffin

Nem tudom, hogy a xillit vagy csak a héjak, de a citromhéj és a narancshéj instant gyomorfájdalmat okozott a felnőtteknél, szerencsére a gyerekem jól van, aranyosan ette a muffint, amíg ki nem dobtam.

Egyszerűen nem megy nekem ez a sütés, féltem az alakomat, a gyakorlat sincs meg úgy, hogy csettintésre menjen, mérlegem, robotgépem a nagy konyhai helyhiány miatt, és mert nem voltak jó márkájúak lomtalanításban... A citromra rá se bírok nézni, pedig imádom. Ezt a citromos kockát pluszba még a rengeteg (!) vaj miatt sem készítem el egyhamar, valami bődületesen szar az epém egy ideje. :-( A férjem is inkább diétázni szeretne. A kollégáknak (uram) lehet elnyomom, végtére is ódákat zengtek róla, muffin formában kapják, csütörtökre... azt gondolom beküldés előtt azért meg fogom kóstolni. :-)

A blogot mindemellett imádom és bírlak nagyon!

Scala 2014.03.02. 23:34:17

Mail talán megy holnap erről a kollégáknak készülő sütiről. ;-)

Réz Vlagyimir Napóleon 2014.05.18. 10:44:42

Megsütöttem egyszer, kétszer, sokszor, imádjuk. Adom a receptet fűnek-fának, annyira egyszerű és finom.

Zenóbia 2014.05.19. 16:07:24

@Réz Vlagyimir Napóleon: hát ennek eléggé nagyon örülök! :-)

Mariann Jeszek Hetesiné 2014.11.16. 12:36:53

Kedves Zenóbia!Ez a süti recept fantasztikus.Minden hétvégén szoktam sütni,de ez valami csúcs.Nem győzök eleget csinálni belőle.Nagyon köszönöm,hogy megosztottad.Szép Napot!!

Bajgal 2019.06.22. 17:55:48

Ez egy nagyon finom süti :) Köszi a receptet :)
süti beállítások módosítása