Zenóbia

Zenóbia

Szárított paradicsomos rudak

2013. december 23. - Zenóbia

Végül is még csak 23-a van, így nyilván fogalmatok sincs, mi legyen a sós süti karácsonykor. Hát ez!

1. Szárított paradicsomos-oregánós rudak

2. Olivabogyós-sajtos rudak

3. Napraforgómagos-füstölt sajtos rudak

De ez rohadt hosszú cím lett volna, nem? Sós vonalon nem vagyok annyira erős, ezt mondjuk le lehet vonni abból, hogy a bejegyzéseim kilencvennyolc százalékában szerepel a lekvár vagy a nutella, meg úgy harminc deka cukor. Legalább. Pedig imádom a sósat is. Közvetlenül valami édes után, meg valami édes előtt. Ezt itt tök jól eltaláltam, ami jó hír, mert közvetlenül előtte csináltam egy sajtos kekszet, ami viszont iszonyú egy szar lett. 

Saját fejlesztésű sós süti, nagyanyáink sajtos rúdja, modernizálva.

sosrudak3.jpg

Alaptészta hozzávalók:

- 280 g liszt

- 220 g margarin

- 2 dl tejföl

- fél citrom leve

- 1 tk só

Én ezt vettem háromszor, egyszerre összegyúrtam, aztán harmadoltam, és ízesítettem őket külön-külön.

Ízesítéshez:

- 1 ek oregánó és 100 g darabolt szárított paradicsom

- 100 g felaprított olivabogyó és kb. 150 g reszelt trappista sajt

- 100 g sós-hántolt napraforgómag és kb. 150 g reszelt füstölt sajt

A sajtokat ne keverd bele a tésztába, az majd csak akkor kell, ha már elnyújtottad. Tedd be a hűtőbe egy éjszakára a gombócokat.

Másnap reggel nyújtsd el jól belisztezett deszkán, kisujjnyi vastagra. Kend meg egy felvert tojással, az olivásat, meg a magosat szórd meg a reszelt sajttal, kicsit nyomkodd bele. Pizza vagy derelyevágóval, vagy ne adj Isten késsel vágd hosszú és keskeny rudakra, helyezd őket sütőpapíros tepsire. 200 fokon 15 perc kb., figyelj rájuk, ha már aranysárga, tök jó lesz. 

 

 sosrudak1.jpg

Nagyon-nagyon omlós, úgyhogy baromi könnyen törik, szóval ha állítva akarod tálalni, akkor ne legyél nagyon idegbeteg közben. Vagy ha az vagy, tálald fektetve, hidd el, úgy is jó lesz, nem fogja attól még a Jézuska visszavinni az ajándékodat. Vagy de.

Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr595653529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása