Zenóbia

Zenóbia

Diós linzer szív

2012. december 21. - Zenóbia

Az első gasztro ajándékom, amitől ilyen roppant fellengzősnek érzem magam, hogy én ilyen bátor vagyok tényleg, hogy a saját készítésű sütimet adom ajándékba, és elvárom, hogy mindenki hanyatt vágódjon tőle? Nem várom el, mert adok mellé más, normális ajándékot is, mert én már csak ilyen jó fej vagyok. A hanyatt vágódás mégis megvan, de csak azért, mert aki kapja tudja, hogy karácsony buzi vagyok és ezt tényleg úgy, hogy készítés közben végig rá gondoltam, és azért szív alakú, amiért. Az eredeti receptben szerepel az a gondolat, hogy ebből a sütiből nem lehet sokat enni, ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy nekem ez a tulajdonság miért hiányzik a génjeimből, hogy egy sütiből ne bírjak sokat enni. Sokkal könnyebb lenne az életem, ha nekem is lenne ilyen jajjtöbbetmárténylegnembírokpedigmégcsakkétszeletetettem génem.

dióslinzerszív2.jpg

Diós linzer szív

Hozzávalók:

- 30 dkg liszt

- 15 dkg darált dió

- 10 dkg porcukor

- 20 dkg margarin

- 1 tojás

- 2 csomag vaníliás cukor

- 1 csomag sütőpor

dióslinzerszív1.jpg

A hozzávalókat kikeverjük, klassz, nyújtható tésztát kapunk, emiatt aztán nyújtsuk is el gyorsan, 3-4 mm vastagra. Szaggassunk belőle tetszőleges formákat, az Ivánnak jutott egy kacsa is, nutellával, mivel mással. 200 fokra előmelegített sütőben tíz perc, de maximum annyi, figyeljetek, hogy ha kezd barnulni a széle, akkor már jó. Anyu féle baracklekvárral töltöttem meg őket, némelyiket pedig nutellával. A csokidíszítés úgy történt, hogy összeolvasztottam tortabevonót némi olajjal, majd a Pivel karöltve kiskanállal mindenféle mintákat kreáltunk a sütikre. A szándék a fontos, ismeritek ugye ezt a mondást? Akkor jó. Egyébként meg mégse rajzolhattunk rájuk egy egész csendéletet. Azt nem felejtem el, amikor még kiskorunkban a Lillával könyvekből kimásoltunk mindenféle képeket, és én még másolásban is annyira rettenetes béna voltam, hogy órákig röhögtünk a rajzaimon. Így aztán szerintem ezek nagyon szép csokivonalak, és kész.  

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr204974736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2012.12.22. 09:52:12

A te bejegyzéseid hatására megsütöttem életem első bejglijét, köszönöm a motivációt!

Zenóbia 2012.12.22. 22:10:33

@PrettyWitch: Hűha, örülök, hogy én is közrejátszottam! :) és te meg egy hős vagy, hogy tényleg megsütötted. Receptet majd küld el ha lesz egy kis időd, előbb-utóbb én is nekiveselkedem majd a bejgli dolognak. :)

PrettyWitch 2012.12.23. 09:15:27

@Zenóbia: A recepttel még egyet kísérletezek majd, mert nem lett tökéletes. Nekem ízlik, de K-nak vannak ötletei, mivel lehetne picit jobban kinéző :)
süti beállítások módosítása