Zenóbia

Zenóbia

Mákos piskóta tekervényes formában, házi barackízzel töltve

Bejegyzés alcíme...

2012. június 30. - Zenóbia

Hangozna imígyen a cím, ha száz évvel ezelőtti szakácskönyvből származna, ehelyett a nosalty-ról származik, csak az nem tekercs volt és nem lekváros, de legalább mákos, így én találtam ki ezt a teljesen idióta nevet. Tök egyedül.

makostekercs3.jpg

Muszáj volt már valamit sütnöm, mert már régen volt süti, vagy legalábbis újdonság süti régen volt. Ettől még szerdán sütöttem az Ivánnak házi krémest, előtte héten meg a kollégáinak Rákóczi túróst, mert jó fej vagyok, meg mert névnapja volt, meg mert van náluk egy olyan szokás, hogy süti-csüti. Azaz, minden héten csütörtökön valaki más visz egy tepsi süteményt, amit aztán jól megesznek együtt. Mekkora jó dolog ez már, és milyen vicces szó az, hogy süti-csüti. Nem annyira ijesztő a dolog, mert vannak vagy tizenketten, szóval nem minden második héten kerül ránk a sor.

makostekercs1.jpg

Eredetileg nem terveztem a sütit, így beálltam a spejzba, hogy mi van itthon, jé, mák.

Térjünk a lényegre, ami a süti. Mindig a süti a lényeg.

Mákos piskóta tekervényes formában, házi barackízzel töltve

Hozzávalók a tésztához:

- 20 dkg darált mák

- 20 dkg porcukor

- 20 dkg liszt

- 1 tojás

- kis szódabikarbóna

- 3 dl tej

makostekercs2.jpg

A hozzávalókat összekeverjük, előmelegített sütőben tűpróbáig sütjük. Ollé. Ennyi, kész vagyunk. Nem telt el fél óra a kezdéstől. Aki idegbajmentes sikerélményre vágyik elvágja kétfelé, megkeni amivel akarja, én tőlem szardellával is, egymásra rakja őket, megszórja a tetejét csokireszelékkel, porcukorral, csillámporral, szeleteli, eszi. Aki mindig azt hiszi amit én, hogy na majd most nem fog eltörni neki a tekercs, az nedves konyharuhával tekerje fel, hagyja kihűlni. Az ilyen türelmetlen fajta mint én persze nem hagyja kihűlni, hanem percenként tekergeti ki meg be, fel meg le, közben realizálja, hogy ez biza eltört, jé ott is eltört, jé, már három helyen van eltörve. Nem baj, megkenjük lekvárral, anyu féle barack, a tekercs egyik végét nutellával az Ivánnak. Feltekerjük, kenünk rá csokimázat, hogy elfedjük a töréseket. Szeleteli, család boldog. Az Iván is az lesz, ha hazajön végre a túlórából.

makostekercs4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr224621104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.07.03. 13:08:12

irj legyszives valami uj bejegyzest, mert akarhanyszor ide kattintok, ez a makosos csoda nez vissza ram, es mar nem tudok mit csinalni a kivanossagommal. vagy kuldj. koszi :)

Zenóbia 2012.07.03. 14:58:38

@ajmfebulosz: Így teljesüljön minden kívánságod! :) küldenék én, de mi van, ha ezt is szeretik a postáskisasszonyok, nem csak az üveges nutellát? :)

PrettyWitch 2012.07.16. 17:57:55

Ez valami csodálatos! Akkor most ugyanezt kérem diétásan :)

Zenóbia 2012.07.17. 20:40:40

@PrettyWitch: Azt én is szeretném, ha valaki legyártaná nekem :) én képtelen vagyok diétás sütit készíteni, valami sötét erő megakadályozza bennem. De viszont legalább belül zokogok, amikor nem eszek belőle. Csak egyet. Vagy kettőt.
süti beállítások módosítása