Zenóbia

Zenóbia

Mézes puszedli

2011. november 07. - Zenóbia

Ez mennyire jó szó már, hogy puszedli, ha lenne egyszer olyan zsebben hordós kutyám, akkor tuti puszedlinek hívnám. Sosem lesz, mert idétlenek, nem kutyák, de ha mégis lenne. Volt egyszer egy nagy fekete szetterünk, őt Pimpikének akartam elnevezni, de a család leszavazott, mert minden jónak elrontói.

Azzal kezdem, hogy ha legközelebb ilyesmire adnám a fejem, akkor tudjak róla, hogy a szalakáli kurva büdös. De tényleg! Nem mintha nem tudtam volna erről eddig is, de azért ez mellbevágó élmény volt. Vagy orrba.

A puszedli mindenkinek ízlik, szerintem nem annyira jó az állaga, ami alatt azt értem, hogy inkább puha, mint -kívül ropogós, belül omlós-, nem száradt meg rajta a cukros cucc, ezért aztán még ragad is, és semennyire sincs bolti puszedli íze, pedig én bolti puszedli ízűre gondoltam, ami egy hülyeség, mert nyilván teljesen másképp történik az előállítás, mégis mitől lett volna olyan íze. A család viszont szereti. Na nézzük, mit rontottam el.

Az eredeti recept Eszterlánc anyukájától származik, köszöni a család.

Mézes puszedli/pogi

Hozzávalók:

- 1 kg liszt

- 40 dkg porcukor

- 6 db tojás (3 egész, 3 sárgája) Négy egészet raktam bele, mert kicsike apró miniatűr tojások voltak.

- fél csomag fahéj - Itt kreatívoskodtam, azaz a fele tésztába fahéj került, másik felébe pedig kakaó.

- 1 kk szódabikarbóna

- 3 dl tej

- 2 dkg szalakáli

- 8 evőkanál olvasztott méz, én természetesen elfelejtettem az olvasztást, gyanús, hogy így kicsit több méz került bele mint kellett volna

A dolgokat összegyúrjuk, három órán keresztül pihentetjük, (én csak kettőn át, mert hülye türelmetlen vagyok) aztán kiszaggatjuk és megsütjük. Az elnyújtás képtelenség lett volna, így vizes kiskanállal szaggattam a tepsire kis halmokat, amikből nagy halmok lettek a sütés hatására. 180 fokon sütöttem negyed óráig, aztán ebbe a mázba burkoltam a fahéjasokat. Pontosabban kentem meg ecsettel őket.

Máz:

- 3 tojásfehérje

- 3 ek forró víz

- 30 dkg porcukor

Gőz felett felverjük habbá, puszedliket beleforgatjuk ha merjük.

A kakaósoknak csokoládé máz készült, Horváth Ilona egy istennő, ezt mindenki tudja, íme az ő csokimáza:

- két evőkanál kakaó

- két evőkanál cukor

Ezt simára keverjük egy kis vízzel, sűrűre főzzük, majd hozzádobunk 3 dkg vajat és már kenhetjük, csorgathatjuk is.

A fehéreken a piros minta az Iván műve, ha már ragacsos, legalább legyen színesen mókás.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr973360355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása