Zenóbia

Zenóbia

Fahéjas-almás madeleine

2011. október 23. - Zenóbia

Az eredeti recept fogalmam sincs, honnan származik. Egy pár éve már megcsináltam, és annyi maradt meg az emlékeimben, hogy öt percig sem tartott, szóval finom süti. Az persze simán kiesett az emlékezetemből, hogy rohadt egy dolog a madeleine formával dolgozni, meg lehet tippelni, hányszor vágtam el vele a kezem. (nyolcszor) Legközelebb muffin formába töltöm majd, vagy ha megint kihagy az agyam, akkor nem. Ősz van, tök meg alma meg fahéj időszak, ilyenkor muszáj ilyen illatokkal megtölteni a lakást. Tök illattal annyira nem muszáj.

A recept 2,5 dl-es bögrében adja meg a mennyiségeket, hogy én hogy utálom a bögrés recepteket, ez a mennyiség kb. 20 darabhoz elég, én duplán számoltam.

Fahéjas-almás madeleine

Hozzávalók kb. 20 darabhoz:

- egy 2,5 dl-es bögre

- fél bögre olvasztott margarin

- 2/3 bögre cukor

- 2 tojás

- 1 bögre liszt

- egy sütőpor

- fél bögre finomra reszelt alma

- 1 púpos kiskanál őrölt fahéj

- 1 vaníliás cukor

- 1 evőkanál darált dió

A tojásokat krémessé kevertem a cukorral, majd hozzácsurgattam az előzőleg megolvasztott margarint. Fakanállal hozzákevertem a többi hozzávalót, lisztet, almát, vaníliás cukrot, fahéjat és a diót.

Pár órára beraktam a hűtőbe a cuccot, majd előmelegítettem a sütőt 180 fokra. A madeleine formákat olvasztott margarin és egy ecset segítségével megkentem, mielőtt belehalmoztam a púpos kiskanálnyi masszát. 20-25 percig sütöttem. A formából kiapplikálva megszórtam fahéjas cukorral. Jól elszórakoztam vele még annak ellenére is, hogy közben legalább harminchatszor kívántam, hogy aki ezeket a madeleine formákat készítette, annak törjön le a keze. A végére azért jár egy giccses is:

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr233324061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása