Zenóbia

Zenóbia

Red Velvet Cupcake

2014. július 14. - Zenóbia

Megígértem, hogy ez lesz a következő poszt, és ha én valamit megígérek, akkor azt általában el is felejtem. Nem véletlen, hogy az egész monitorom egy rohadt nagy Sticky Notes. Szoktam változtatni a színét. Szürke nincs. És fekete sincs. Világfájdalom.

redvelvet2.jpg

Szóval a Red Velvet szülinapi Cake volt, Petrának, aki harminc lett, és köztem és az egyik nagyon kedves lány között az volt a különbség, hogy ő azzal a mondattal adott neki puszit, hogy "Óóó, de irigyellek, hogy még csak harminc vagy!'", én meg azzal, hogy "Mennyire rohadtul utállak, hogy még csak harminc vagy!" Amúgy nem is utálom. Nagyon.

Red Velvet Cupcake (GoodFood-ból)

Hozzávalók (6 normál, 24 kicsi):

- 100 g vaj

- 140 g porcukor

- 2 tojás

- 225 g liszt

- 25 g kakaó

- 150 ml natúr joghurt

- 25 ml-es piros ételfesték

- 100 g cukrozott cseresznye + kb. 10 darab a díszítéshez

A vajat habosra keverjük a cukorral, mehetnek bele egyenként a tojások. Közben gondolkodjunk el, hogy a robotgép ráz-e, vagy az ideg. A robotgép sem lenne csoda, mert szigszalag tartja össze, de hát milyen robotgépe lenne egy hobbicukrász gasztrobloggernek, azta, szerintem ezt még így sosem írtam le, meg nem is fogom többet asszem. Most megnézem, hogy jól írtam-e le, hogy szigszalag. Jól. Időnként van olyan, hogy valamit leírok, amit már ezerszer (a szigszalag mondjuk pont nem ilyen), és egyszer csak azt gondolom, hogy hát ez tök hülyén néz ki, biztos nem is így kell írni. Kissé mintha elkanyarodtam volna a Red Velvettől, nem?

redvelvet4.jpg

Szitáld bele a lisztet, kakaót, szódabikarbónát és a sót, keverd ki. Mehet a joghurt és az ételfesték, majd a legvégén a feldarabolt cukrozott cserkó. Adagolhatod muffinkapszlikba, 180 fokon 15 perc a mini, 20 a normál, de azért szurkáld meg fogpiszkával szerintem.

Hagyd kihűlni, aztán jöhet rá a máz. Most erről eszembe jutott, hogy nekem abból még van a hűtőben egy dobozban, kéne sütni alá valamit. Hmm.

redvelvet3.jpg

Mázhoz:

- 75 ml habtejszín

- 75 g mascarpone

- 140 g meggylekvár

- 100 g étcsokoládé

- 1 csomag dr. Oetker Expressz Zselatin Fix

- ehető piros csillám

A habtejszínt melegítsd össze a lekvárral egy kislábosban, darabold bele az étcsokit, amikor már felolvadt benne teljesen, hagyd lehűlni langyosra, aztán mehet bele a mascarpone, és a zselatin fix, ez utóbbi kettőt robotgéppel. Mehet a hűtőbe, amikor már kenhetőre sűrűsödött, applikáld rá habzsákkal, vagy csak szimplán kiskanállal a sütikre, és nyomj a tetejükre egy cserkót, majd szórd meg piros csillámmal, nem baj, ha ehetővel. (Desszertmesterből szereztem, lassan már kérek valami ajándékot a reklámért.)   

Zenóbia a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr656441587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2014.07.15. 12:37:58

Imádom a csokis-cserkós sütiket!

2014.07.15. 13:41:53

Az ételfestékben mi van?

Zenóbia 2014.07.18. 23:42:09

@little troll: Bocs, hogy csak most, de nem voltam eddig festékközelben, de most: glükóz szirup, cukor, víz, módosított keményítő, citromsav, meg néhány E. :) Hát így.
süti beállítások módosítása