Zenóbia

Zenóbia

Kávés csillagpiramis

2013. december 29. - Zenóbia

Milyen szerencse, hogy megvettem hat darab sütis újságot, különben sosem tudhatnátok meg, hogy milyen egy sütiből készült piramis. Legközelebb Szfinx-et csinálok.  A Príma Konyhában találtam ezt a príma receptet, anyuval meg is állapítottuk, hogy né' már milyen érdekesen néz ez ki, és véletlenül pont szülinapja lett. Kávésra váltottam, mert anyu a kávésat szereti, én meg anyukámat.

kavespiramis3.jpg

Kávés piramis torta

Hozzávalók a töltelékhez:

- 170 g málnalekvár

- 100 g marcipánmassza

- 400 ml habtejszín

- 200 g étcsokoládé

- 200 g tejcsokoládé

- 6 ek instant kávépor (először csak kettőt raktam bele, de aztán felbátorodtam és kanalaztam tovább, amíg el nem kezdtem érezni az ízén, de lehet, hogy csak szar kávét használtam, szóval kóstolgasd, az lesz a legjobb)

Ezzel kezd, mert a krémnek hűlnie kell pár órát ahhoz, hogy kenhető legyen. A habtejszínnel melegítsd fel a feldarabolt csokoládékat és a kávét, de ne forrald, amikor már elolvadtak, vedd le a tűzről, hűtsd ki. Amíg hűl, csináld meg a tésztát.

Hozzávalók a tésztához (tepsi mérete nálam: 35x35 cm):

- 175 g liszt

- 1 csomag sütőpor

- 100 g porcukor

- 75 g margarin

- 3 tojás

- 1 ek tej

A tojásokat keverd ki a porcukorral és a margarinnal, mehet bele a tej, majd apránként a sütőporos liszt, ez utóbbi már fakanállal. Sütőpapírral bélelt tepsin egyengesd el úgy a masszát, hogy lehetőleg mindenhol egyforma vastag legyen. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt megsül. Vedd ki, hagyd kihűlni.

Kihűlt? Akkor most jön a játék. Fogj egy vonalzót vagy mérőszalagot, fogj egy férjet, akinek van agya, ha neked sincs, mit nekem. De itt most az ő agya foglalt volt, úgyhogy kénytelen voltam én megoldani, majdnem olyan jól sikerült, mint a méteráruban a néninek, aki egy órán keresztül mérte és számolta a két terítőt, amit rendeltünk. Nem nyolcszögletű asztalra, csak mondom. A lényeg, hogy a tésztát felvágod öt különböző szélességű csíkra. Úgy nagyjából 2 cm legyen a lapok között a csökkenés, a legkeskenyebb szerintem ne legyen három centinél vékonyabb. Ha sikeresen túljutottál ezen a feladaton, és ez majdnem akkora sikerélményt jelentett számodra, mint nekem a matek szigorlat kettes, akkor továbbra is olvashatod a blogomat.

kavespiramis5.jpg

A legalsó, egyben legszélesebb tésztalapot kend meg málnalekvárral. A marcipánmasszát nyújtsd el jó vékonyra, kb. 1/3 részéből szaggass pár csillagot, szívecskét, kiskutyát, amit majd a krémbe tűzgélsz a végén díszítésnek. A maradékból pakolgass a lekvárra marcipánfecniket. Kend rá a kávékrémet, majd rakd rá a következő tésztalapot. Kend meg málnalekvárral, marcipánfecni, krém, lap. Ha elfogytak a lapok, a maradék krémet töltsd habkinyomóba, és csinálj a piramisodra kis bongyorokat. Neked elég lesz hozzá a maradék krém, mert te már negyven deka csokiból csináltad, nem úgy, mint én, aki csak harmincból, így neked nem kell kipótolnod csokoládé ízű tejszínhabbal a kimaradt egy csíkot. Remek, hogy van ilyen nélkülözhetetlen dolog a hűtőnkben, mint a csoki ízű tejszínhab. Nem volt ám más a színe, dehogy-dehogy. Ha körbe bongyorkáztad, tűzgéld bele a marcipán díszeket, majd tedd hűtőbe tálalásig. Két szeletet egyél. Csokis tejszínhabbal.

Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr795689556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása