Zenóbia

Zenóbia

Almás-körtés pite

2013. december 19. - Zenóbia

Én nem tudom mi bajom van nekem, hogy nem merek nekiállni AZ almáspitének, amit anyu csinál, és annál jobbat sosem, és én is akarok olyat tudni. De legközelebb már tényleg az lesz. Addig is be kell érnetek egy teljes kiőrlésű verzióval, amit kizárólag azért csináltam, mert azt írták, hogy így roppant ropogós lesz a tészta, az egészségesebb szempont egy pillanatra sem jutott eszembe, gondolom nem is feltételeztétek rólam. De akinél szempont, az is boldog lehet, mert tényleg ropogósabb a tészta, és egy valakit máris tudok, aki nagyon-nagyon szomorúan kezdett fejcsóválásba, amikor azt mondtam, hogy legközelebb másmilyen pite lesz.

almáspitetk3.jpg

Almás-körtés pite (Sáfrány)

Hozzávalók a tésztához:

- 60 dkg teljes kiőrlésű liszt

- 30 dkg vaj

- 1,5 dl tejföl

- 3 ek porcukor

- 1 csomag sütőpor

- 1 csipet só

- 3 tojás

Két cipót (kétszer is cipőt írtam, most ez akkor égi jel vajon, hogy kevés cipőm van? Nyilván.) gyúrj a hozzávalókból, az egyik cipó (már megint) legyen kisebb. Tedd hideg helyre pihenni, míg elkészíted a tölteléket.

 

Hozzávalók a töltelékhez:

- 1,5 kg alma

- 0,5 kg körte

- 10 dkg kristálycukor

- 2 csomag vaníliás cukor

- 2 tk fahéj

- 6 ek darált dió

Rakhatsz bele persze csak almát is, de nekem másfél kg-nál kiderült, hogy nincs több, de viszont körtém az van.

Pucold meg az almát-körtét, reszeld le őket, szórd meg a cukrokkal, hagyd kicsit állni. Addig elmesélem, hogy csak miattatok könyörögtem ki egy rohadt drága (ez viszonyítás kérdése természetesen), vadiúj fényképezőgépet (Nikon d5200), amivel csoda-gyönyörű fotókat készíthetek a sütikről, és teletűzdelhetem velük a bejegyzéseket, hogy lássátok is, ne csak olvassátok. Mi lesz, ha majd egyszer meg is tanulom rendesen használni, el sem tudom képzelni. Mindenesetre amikor a srác megkérdezte, hogy nagyrészt mire fogjuk használni, nem mertem neki megmondani, hogy - Hát, kizárólag mozdulatlan dolgokat fogok vele fényképezni. Közelről.-

almáspitetk2.jpg

Na, most már eleget vártatok, nyomkodjátok ki a cukros almát-körtét, a levét nehogy nekem kiöntsétek, igyátok meg, nagyon egészséges. 100%-os gyümölcslé, csupa rost, meg minden, még a liszt is teljes kiőrlésű, te jó ég, hová fajulok. Az a kis cukor nem számít, ne idegesítsetek már! A nagyobbik tésztagömböcöt nyújtsátok el akkorára, mint a kivajazott tepsitek, nekem 35x35-ös asszem. Szórjátok meg darált dióval, meg fahéjjal, aztán egyengessétek rá az almás-körtés cuccot. Mehet rá a kisebbik gömböc tészta elnyújtva, szurkáljátok meg jól villával.  180 fokra előmelegített sütőben már nem emlékszem mennyi, de úgy 40 percre saccolnám, de látni fogod a tésztán. Porcukrozd, szeleteld.

Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr95681630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása