Zenóbia

Zenóbia

Hókifli

2013. december 01. - Zenóbia

Direkt olyanra vágytam most, amit nem kell tölteni, viszont mégsem keksz, mert az azért nem annyira nagyon elegáns ünnepi dolog, nálunk meg ünnep volt. Meg most már karácsonyig egyfolytában ünnep lesz, az év vége ilyen mifelénk, szeretem is nagyon. Ráadásul december 1. van, mivel mással is indulhatna az Advent, mint hókfilivel. Hangolódásnak megkapjátok megint a Last Christmast (tutira tavaly is belinkeltem), mert egyszerűen kihagyhatatlan, és a rádióban alig tizenhatszor hallhatod csak egy nap alatt, az meg nyilván kevés.

hokifli2.jpg

Hókifli (innen)

Hozzávalók:

- 450 g vaj

- 225 g darált dió

- 600 g liszt

- 100 g porcukor

- 1 citrom reszelt héja

- 1 csipet só

Forgatáshoz:

- porcukor + vaníliás cukor keveréke

A hozzávalókat gyúrd össze gyorsan-gyorsan, csomagold a gömböcöt folpackba, tedd hűtőbe egy órára legalább, vagy egész éjszakára is teheted. Másfeles adag volt, két nap múlva legyártottam ugyanezt még egyszer, ebből már le lehet vonni azért következtetéseket, hogy mennyi éhenkórász sütimániás ácsorog a kapuban mennyire finom. Először egy órát hagytam állni, mert többre egyszerűen nem volt időm, másodszor egy éjszakát állt, mert azt begyúrattam anyuval, míg mi Daenerysre vigyáztunk, mert a gondos szülők elhúztak pogózni. Természetesen abban a pillanatban betojt, ahogy levettem róla a pelenkát, de hát mit is vártam életem első pelenkacseréjétől, nagyjából ezt. Amúgy meg a világ legkékszeműbb lánya, és már most nagyon okos, és nagyon cukin elaludt a tavasziszélvizetáraszt dudorászásomra, pedig. Majdnem beraktam arról is egy videót, de megnéztem hármat, és úgy döntöttem, nem kergetlek titeket az agyhalálba. 

A linzerre visszatérve (így a -beszart-e a gyerek, be hát!- téma után) másnap reggel indulhatott a relax. A kiflik nálam úgy születtek, hogy először kicsike diónyi golyót gömbölygetsz belőle, aztán átváltasz a hengerezésre, majd a kis hengereket behajtod kifli formájúra, és a végüket kicsit összenyomod. Ezek a kis végek fogják neked jelezni, hogy már megsültek. Rakhatod közel egymáshoz, mert nem nőnek nagyra. 175 fokra előmelegített sütőben kb. 10-15 perc között valahol, tíz perc után nézegesd, és ha már halványul a csücsök, akkor kapd ki, jó lesz. Hagyd hűlni két percig a tepsin, utána mehet a vaníliás porcukorba forgatás. Fémdobozban sokáig eláll, de ahhoz tripla adagot kell készítened,  hogy ez kiderüljön.

hokifli3.jpg

Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr975638938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása