Zenóbia

Zenóbia

Marcipános és Rumos-kakaós golyók

2013. szeptember 30. - Zenóbia

Az Iván eltűnt egész napra, én meg azt hittem, hogy na majd alszom délig, és csak aztán állok neki megsütni a sütiket, de kiveszett belőlem a délig alvás képessége, ez szörnyű. Többek között lehet, hogy ezt a mély fájdalmat próbálom kompenzálni azzal, hogy elárasztom a világot a sütijeimmel. Micsoda érdekes dolgok rejtőzhetnek még itt a mélyben, vagy marad a szimpla édességfüggés, egy rendesebb pszichológus ezzel is ellenne egy időre.     
marcipángolyó1.jpg

Marcipános és Rumos-kakaós golyók

Hozzávalók:

- 21 dkg búzadara

- 20 ek forró tej

- 30 dkg darált háztartási keksz

- 30 dkg porcukor

- 15 dkg vaj

Marcipánoshoz:

- 2 kk mandula aroma

- 2 kk zöld ételfesték

- 10 dkg étcsokoládé + 1 ek étolaj

marcipángolyó4.jpg

Rumos-kakaóshoz:

- 3 ek kakaó

- 2 kk rumaroma

- puncsos cukormáz (dr. Oetker)

A tejet felforralod, beleadagolod a búzadarát, közben kevergeted bőszen, a végén már nem tudod kevergetni úgysem, mert jó sűrű masszát kapsz. Tedd félre egy órára legalább, addig én asszem rávetettem magam a taposóra és megnéztem közben egy Hannibált, de neked nem muszáj pont ezt csinálnod. Csak ha azt akarod, hogy jól sikerüljön a süti. Olvaszd meg a vajat a mikróban, borítsd rá a búzadarás cumóra, majd keverőgéppel keverd hozzá apránként a cukrot és a kekszport. Nem is tudom, úgy ránézésre kicsivel több mint a harmadából csináltam marcipánost, úgyhogy vegyél ki belőle úgy ránézésre annyit, keverd hozzá a színezéket és a mandula aromát. A maradékhoz mehet a kakaó, meg a rum, vagy rumaroma. Aztán jön mindenki kedvenc része, de legfőképpen az enyém, a golyó-gömbölygetés. Kéne alapítanom valami gombócformázó klubot kényszereseknek.   

marcipángolyó3.jpg

A csokit olvaszd meg gőz fölött az olajjal, mártogasd bele a marcipános golyókat, majd tedd őket sütőpapíros tálcára száradni. Először azt gondoltam, hogy na majd én leszek itt a csudálatos Zenóbia, akinek olyan golyócskái lesznek, hogy aki ránéz elájul, emiatt szereztem hungarocellt, szépen akkurátusan körbetapétáztam. Majd szépen akkurátusan beleszúrtam a fogpiszkát a gombócba, belemártottam a csokiba, hopp, lepottyant. Nem baj, kihalásszuk, megesszük. Na majd a következő, beleszúr, belemárt, lecsöpögtet, szépen akkurátusan beleszúrjuk a hungarocellbe, a csudálatos csokis marcipángolyónk meg szépen lassan, de akkurátusan lecsúszik a fogpiszkáló aljára. Mivel le voltam szedálva a gömbölygetéstől, ezért nem basztam ki szépen akkurátusan a picsába az egészet, hanem úgy döntöttem, hogy nagyon szép kis golyók lesznek azok úgy is, ha van csoki talpacskájuk. Ha irtó elegánsak akartok lenni, vagdossátok körbe késsel, amikor már megdermedtek, de én nem fajultam idáig.

marcipángolyó2.jpg

A kakaósra simán kiskanállal rácsorgattam a cukormázat, egymásra pakoltam, a hűtőben ilyen rusztikusan rádermedt, mint ahogy a képen láthatod, éljen. Eléggé nagyon finom golyók. A Janka is azt mondta, és tőle van a recept, úgyhogy hihetünk neki.  

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr935515452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2013.10.01. 11:43:57

Nagyon szép golyók lettek, nyugi :)))
süti beállítások módosítása