Zenóbia

Zenóbia

Vánkoscsücske túrós tésztából

2013. április 27. - Zenóbia

Ma roppant gyorsan fogom az asztal alá inni magam az esti grillezésen, emiatt vagy tök részegen, vagy totál másnaposan kellene megosztanom veletek ezt a sütit, de mivel ilyen állatira előrelátó lány vagyok, ezért megteszem már most, amíg még bírok tíz ujjal gépelni, nem csak kettővel. Nem világfájdalom miatt lesz ilyen csodás vége az estének, hanem mert olyan fáradt vagyok, hogy egy pohár bor után vidáman dünnyögve fogok becsusszanni az asztal alá. Ott tovább fogok dünnyögni még egy kicsit, az Iván néha majd lenyújt nekem egy falat kolbászt. Hehe.

vankoscsucske3.jpg

Csomó más dologgal kapcsolatban is kiokosodhattok, például csinálhattok enyhén bizarrul hangzó Tüdővagdalék-levest. Másodiknak kiváló lesz ez a süti, és már nem is kell tovább agyalnotok a vasárnapi ebéden. Na ugye. Nem mintha nem imádnám a szalontüdőt, ami szintén bizarr, és magamnak a büdös életbe nem fogom megcsinálni, de szerencsére van aki néha félretesz nekem egy adagot.

vankoscsucske1.jpg

Vánkoscsücske túrós tésztából (Keresztmama receptes könyvéből)

30 dkg lisztet dolgozzunk össze 25 dkg margarinnal és 30 dkg szitán áttört, vagy húsdarálón ledarált túróval. Egy órai pihentetés után nyújtsuk ki késfok vastagra, vágjuk fel kb. hat-nyolc cm-es négyzetekre. Minden tésztalap közepébe tegyünk kevés savanykás lekvárt, majd hajtsuk a lapokat háromszögalakúra. (Vánkoscsücske). Tepsibe téve, előmelegített sütőben közepes láng mellett, süssük szép világosra és még melegen forgassuk meg vaníliás cukorban. - Ha sósan készítjük, tölthetjük húsdarálón ledarált bármilyen felvágottal, sonkával, amit kevés tejföllel tettünk gyúrhatóvá és esetleg reszelt sajttal ízesítettünk.

Én adtam a tésztához egy zacskó sütőport, illetve a túrót nyilván nem daráltam le húsdarálón, mert eleve olyat vettem ami nem túl morzsás, vagy ha az lett volna, villát használtam volna. Barackos hitlerszalonna került a közepükbe, ha rám hallgattok, tesztek sütőpapírt, mert tutira kifolyik a lekvár. Bár az első tepsiből okulva, a többinél már kicsit felhajtogattuk végig a széleket, mert okosak vagyunk az Ivánnal. 175 fokon sütöttem tíz percig nagyjából, de a tésztát tényleg iszonyú vékonyra nyújtottam. Porcukor és vaníliás cukor keverékébe forgattam őket. Irtó finom. Remélem Keresztmama is ilyeneket kap reggelire a mennyországban.

vankoscsucske2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr435249601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása