Zenóbia

Zenóbia

Répakocka

2013. március 31. - Zenóbia

Zenóbia, a répás süti gondolatától is irtózó Ivánnak: - Figyi, de állítólag tökre nem is érezni benne a répát!

Iván: - Akkor mégis mi a francnak rakod bele?!

Zenóbia: Hmm..

repakocka2.jpg

Répakocka (innen)

Hozzávalók:

- 900 g reszelt vagy darált sárgarépa

- 525 g liszt

- 6 tojás

- 420 ml olaj

- 600 g cukor

- 225 g apróra vágott dió

- 1 csomag sütőpor

- 1 csipet só

- 1 kk szódabikarbóna

- 3 kk őrölt fahéj

- mazsola, de ezt nem muszáj

Tetejére:

- 500 g mascarpone

- 1 narancs reszelt héja

- 120 g porcukor

Pucoljuk meg, majd reszeljük le, vagy daráljuk le a sárgarépát. Én daráltam, mert lusta voltam, meg nem akartam lereszelni a csudálatos körmeimet*, meg mert csak. Egy tálba mérjük ki a lisztet, sütőport, szódabikarbónát és a fahéjat, keverjük össze. Egy másik tálban a tojásokat és a cukrot verjük fel fehéredésig, majd adjuk hozzá az olajat, a répát, a darabolt diót és a mazsolát, már ha rakunk bele mazsolát. Ha nem, akkor ne. Végül adjuk hozzá a masszához a lisztes keveréket, forgassuk össze fakanállal, míg teljesen eloszlik. 180 fokra előmelegített sütőben süssük úgy 35-40 percig. Ha kész, hagyjuk kihűlni.

repakocka1.jpg

Amikor teljesen kihűlt, kenjük a tetejére a mázat, amit iszonyú bonyolult módon úgy készítünk, hogy összekeverjük a hozzávalókat. Mivel annyira kreatív vagyok, ezért lenyúltam az Iván húsvéti cukorkájából egy párat díszítésnek, de ti rakhattok rá marcipánrépácskákat, vagy nyuszifejecskéket, vagy kicsike lófaszocskákat.

Valóban nem érezni benne a répát, viszont látni, ami szerintem mókás. Isteni finom, részemről imádom! Az olajtól a tésztának mindig olyan állaga lesz, hogy beszarsz csodásan puha, és szaftosan omlós a végeredmény. A mennyiséget kicsit elméreteztem, így ez elég volt egy nagy tepsire, és még tizenkét muffinra. Legalább lesz reggelim is jövőhéten. Sonka és répás-fahéjas muffin. Most miért?

*Mivel a kutyát sem érdekelte, hogy milyen színű lesz a húsvéti körmöm, ezért jobb híján az Ivánra bíztam a választást. Így most szerintem rettenetes ordenáré sárga, szerinte meg menő Lamborghini színűek a körmeim. Anyámat ahányszor meglátja, kirázza a hideg. Ha olyan lány lennék, akkor most az Ivánt a répás sütivel, anyámat meg a körmeimmel riogathatnám folyton, de nem vagyok olyan lány. Vagy de.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr505185497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2013.10.21. 11:22:29

Pont mára kellett volna egy répatorta recept, egy éves a leányom.
Csakhogy nem ehet még diót.
Vettem valamit a Vapianoban, abban nem volt dió, viszont száraz, nem tudta jól lenyelni, elkéne küldeni nekik ezt a receptet itt. Csak a reggeli kis süticske ment le egyelőre, a születés időpontjában rétegelt krémet és ezt a cupcake alakút kapta.
Az igazi torta 15h érkezik. :-)

Zenóbia 2013.10.21. 14:15:33

@Scala: hű, ez a süti nálam simán benne van a top ötben, már egy ideje tervezem, hogy újrasütöm, mert annyira állati jó. :) a diót szerintem ki lehet belőle hagyni, úgy is nagyon finom lesz.
Hát, ha nekem ilyen szülinapom lenne, én már boldog lennék, szerencsés a Lány! :) és innen is boldog elsőt neki! :)

Scala 2013.10.21. 23:34:38

@Zenóbia: Ha most megnézed, "Barbi egy éves" című torta.
Belül piskóta vaníliakérmmel, négy szeletes - elvileg - de olyan magas, hogy alig bírjuk elajándékozni. :-)
www.facebook.com/HaziSuti?hc_location=stream

Szép nap volt, elmeséltem neki és gy újraéltem az eseményeket, meglepett és nagyon meghatottnak érzem magam. :-)

Zenóbia 2013.10.22. 15:35:51

@Scala: Azta, hát ez nagyon-nagyon szép! :) és gratulálok a kislányodhoz is, meg a tortához is, és szerintem teljesen jogosan vagy meghatott! :)
süti beállítások módosítása