Zenóbia

Zenóbia

Hawaii sült puding

2013. február 06. - Zenóbia

A második kötetből már csak egy süti van hátra, most, hogy elkészült ez a puding dolog is. Így jövök majd egy első két kötet sütijeit összesítő bejegyzéssel, aztán már csak másik nyolc kötet van hátra, meg még ami addig megjelenik. Nem mintha bármennyire is zavarna, hogy még sütik tömkelege várja, hogy legyártsam őket is. Ezt eléggé szórakoztató volt megcsinálni, a puding eleve egy vicces dolog szerintem.   

hawaipuding1.jpg

Hannah Swensen féle Hawaii sült puding 2/5

Hozzávalók 6 személyre:

- 10 dkg kristálycukor

- 1,2 dl víz

- 6 tojás

- 2 tubus cukrozott sűrített tej (350 ml)

- 4 dkg cukor

- 4 dl 100 %-os ananászlé

- 1 csipet só

- 1 konzerv darabolt ananász

- tejszínhab a tetejére

hawaipuding3.jpg

A kristálycukrot és a vizet egy serpenyőben addig forraljuk, míg aranyszínű karamell lesz belőle. Nagyon jópofa látni, ahogy eljut odáig, én kétszer is láthattam, mert elsőre kicsit elbambultam, hogy jé, de szép aranyszínű, jé, most meg már égett illatú, elbasztam. Másodjára időben elkaptam a pillanatot, és a folyékony karamellt gyorsan beleöntöttem egy húsz centi átmérőjű jénaiba, és körbelötyköltem, hogy jusson az oldalára is. Ha ez  megvan, a jénait tegyük félre.  

Egy tálban verjük fel a tojásokat, míg szép halványsárga nem lesz a cucc. Adjuk hozzá a sűrített tejet, a cukrot, az ananászlevet és a csipet sót. Miután jól kikevertük, borítsuk bele a jénaiba. A jénait tegyük bele egy magas falú tepsibe, és öntsük fel annyi vízzel, hogy az edény feléig érjen. 180 fokra előmelegített sütőben nekem pont egy órát sült, a kés is tisztán jött ki belőle. A teteje fél óra után úgy tűnt, hogy meg fog égni, így ráraktam egy sütőpapírt, de aztán lehet, hogy anélkül sem lett volna baj. Tíz percig hűtöttem rácsra téve az edényt, majd megkértem az Ivánt, hogy fordítsa már ki egy tányérra, mert ő ügyes. Meg voltam róla győződve, hogy a cucc atomjaira fog hullani, de nem, állati jó lett.

hawaipuding2.jpg

Tálalni lehet hidegen, melegen, langyosan, akárhogy. Pakoljunk rá ananászdarabkákat, és nyomjunk rá tejszínhabot, amire kanalazzunk a karamell öntetből, ami ugye ráolvadt a pudingtortánkra, vagy mi ez, és lefolyt a tányérra. Isteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr265061026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retinax 2013.02.07. 09:17:52

Á, ananászos créme caramel, a kedvencem. Nálunk az uram csinálja, én nem tudok, de ő gigantikus szaktekintély benne.

Zenóbia 2013.02.08. 12:08:31

@retinax: Ananászos créme caramel! Ezek szerint ezt így hívják eredetileg? Hát ez mennyivel jobban hangzik már, mint a "sült puding". :)

panka 2013.02.12. 10:07:49

ja, ráadásul tompa ékezettel, csak nem találom a klaviítúrán :D
süti beállítások módosítása