Zenóbia

Zenóbia

Swensen-féle epertorta

Bejegyzés alcíme...

2012. október 17. - Zenóbia

Elérkeztünk a második kötet első sütijéhez, megvárhattam volna vele az eperszezont, de nem vártam. Nem volt olyan nagy baj. Vasárnapi ebéd után szolgáltam fel, ez olyan vasárnapi ebéd utánra való desszert.

epertorta3.jpg

Hannah Swensen féle Swensen-féle epertorta 2/1

Hozzávalók a tejfölös tortalaphoz:

- 10 dkg vaj

- 20 dkg cukor

- 4 tojás

- 1 pohár tejföl

- fél tk szódabikarbóna

- 1 tk vanília aroma

- 40 dkg liszt

Robotgéppel kikevertem a vajat a cukorral, az egyenként hozzáadott tojásokkal. Hozzáadtam a tejfölt és a vanília aromát, majd fokozatosan a lisztet. A csomómentesre kutyovált tésztát borítsuk a kivajazott-lisztezett tortaformába (nekem 25 cm átmérőjű), nagyobba is elég a tészta, kisebbe viszont már talán sok. A 160 fokra előmelegített sütőben 40-45 percig kell sütni, míg aranybarna nem lesz a teteje, meg tiszta nem lesz a fogpiszka. Hagytam kihűlni, majd ügyesen kiapplikáltam a formából. Amikor teljesen kihűlt, be kell tekerni jó szorosan folpackba, aztán alufóliába, és két napig tároljuk hűtőben. Tálalás előtt egy órával vedd ki, kicsomagolni elég akkor, amikor már szeletelni fogod.

epertorta1.jpg

A tetejére eper jár, egy kiló kell hozzá, nekünk csak fél jutott, ami nem is baj, mert kurva drága ilyenkor, a másik fele a tortának ehető körtével, vagy őszibarack befőttel, vagy amivel akarod. Egyébként kicsit olyan gyümölcskenyér állagú, úgyhogy tök jó reggelire is lekvárral, vagy nutelállával, vagy szintén amivel akarod. Szóval annyi epret amennyi van, darabolj fel és cukrozz be pár órával a felszolgálás előtt, egy párat hagyj meg a tetejére dísznek. Halmozd rá a tortaszeletre a cukros epret, arra pedig nyomj tejszínhabot, ami így készül:

4 dl vagy amennyit akarsz habtejszínt verj fel keményre, adj hozzá ízlés szerint cukrot, és egy kis tejfölt is, hogy creme fraiche állagú legyen. Ne legyél akkora szerencsétlen mint én, hogy a harmadik adag habtejszínt sikerül csak felverned, mert az első kettőből rejtélyes módon túró lett, pedig ez azért valljuk be őszintén, nem kéne, hogy olyan nagy ördöngősség legyen. Az volt pedig, vagy csak a sütik istenei vicces kedvükben voltak.

Töltsd nyomózsákba, nyomorgasd az eperre. A tetejére szórhatsz még barna cukrot, amit én rohadtul elfelejtettem, és rakhatsz rá díszítésnek a meghagyott eperszemekből.

epertorta2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr64848365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zenóbia 2012.10.20. 20:27:46

@PrettyWitch:Ó, köszönöm szépen :) remélem, már túl vagy egy pár karika sült kolbászon. :)
süti beállítások módosítása