Zenóbia

Zenóbia

Kókuszkocka (finom sütemény)

2012. augusztus 11. - Zenóbia

Ezt nem én találtam ki, hogy finom sütemény, meg nem azért írtam oda, hogy egyből lássátok, hogy mennyire kurva jó vagyok a kókuszkocka sütésben, hanem így van a szakácskönyvben. Tök vicces szerintem. Néhány másiknál is van ilyen jelző, meg olyan is, hogy (nagyon jó) vagy (könnyű, igen finom) vagy (ebédételnek is finom). Bírom az ilyesmit, ha ti is, akkor Péter Jánosné Süteményes könyve a megoldás. 

kókuszkocka3.jpg

Kókuszkocka (finom sütemény)

Hozzávalók a tésztához, ha nagy tepsiben sütjük, mi másban sütnénk, úgyhogy ez a másfeles adag itt nálam:

- 30 dkg porcukor

- 7,5 dkg margarin

- 2 egész tojás

- 3 evőkanál folyékony méz

- 1 csomag sütőpor

- 45 dkg liszt

- 3 dl tej

kókuszkocka1.jpg

A cukrot a margarinnal, a tojással és a mézzel kikeverjük. Hozzákutyuljuk a lisztet és a sütőport, majd az egészet felhigítjuk a tejjel. Lassú tűzön sütjük.

Sütés után kockákra vágjuk, lehetne kicsit elegánsabb kis kockákra vágni, az enyémek momentán nem a világ legszebb kókuszkockái, de majd legközelebb. Amikor kihűlt, az alábbi csokimázba forgatjuk, és kókuszreszelékbe mártjuk. Az Ivánnak darált dióba.

dióskocka.jpg

Csokimáz:

- 30 dkg margarin

- 9 evőkanál cukor

- 5 evőkanál kakaó

- 9 evőkanál tej

Margarint felolvasztjuk, mindent hozzákeverünk, hoppáré kész is.

kókuszkocka2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr914706798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2012.08.11. 15:24:20

Legközelebb diétás receptet írj, mert ezt is megkívántam :)
süti beállítások módosítása