Zenóbia

Zenóbia

Szedres-pudingos piskótasütti

2012. július 21. - Zenóbia

Ez volt az első sütemény, amit megtanultam sütni, úgyhogy kb. 14 éves koromtól húszig csak ezt csináltam, csak akkor tortaformában, úgy meg gyümölcstortának hívják. Piskóta, gyümölcs, puding, zselé. Éljen soká a gyümölcstorta! Az első piskótát azt úgy csináltam, ahogy konkrétan le volt írva a receptben és emiatt tök nyugodtan ültem ki a teraszra olvasni, hogy akkor én majd 45 perc múlva bemegyek, mert addigra készül el, hát azt írja a recept. Csak kicsit égett meg, nem nagyon, de lekapargatva még simán elment első próbálkozásnak. Anyám legalább százhuszonötször mondta el mire elhittem, hogy úgy nem lehet sütni meg főzni, hogy közben van a kezemben egy nyolcszáz oldalas könyv. Ez eléggé keserű csalódás nekem egyébként!

szedrespudingos3.jpg

Szedres-pudingos piskótasütti

Hozzávalók a tésztához, ha nagy tepsiben gondolkodunk. És mi másban gondolkodnánk.

- 6 tojás

- 4 ek víz

- 10 ek liszt

- 10 ek porcukor

- 1 sütőpor

szedrespudingos1.jpg

Kikeverjük a piskótatésztát, ezekből mind. Mivel sem időm, sem kedvem nem volt az óvatos habot külön felverős, meg lisztet külön keverős - de majd akkor hátha feljön egy méter magasra, és kiállításra méltó állagú tésztám lesz - módszerhez, ezért roppant frappáns módon összekevertem az egészet keverőgéppel, lesz ami lesz, leszarom alapon. Előmelegített sütőben 180 fokon, tűpróba meg minden, ne nyitogasd, mert elátkoz a piskóták istene.

szedrespudingos2.jpg

Töltelék:

Fogod a szedret, vagy amit találsz otthon és gyümölcsnek tűnik, ha nagyobb mint egy szeder, akkor darabold fel, rakd rá a tésztára. Öntsd rá a pudingot. Rakj arra is gyümit. Öntsd rá a zselatint. Kéééééééész is, hipp-hopp, sitty-sutty!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr504670221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása