Zenóbia

Zenóbia

Kávétorta

2012. április 29. - Zenóbia

Januárban kerestem megint Audrey Hepburn naptárat, de hiába volt minden. Szomorúságom viszont csak addig tartott, míg első látásra szerelembe nem estem egy süteményes naptárral. A hó eleje mindig újabb sütit hoz, hogyan is lehetne ennél vigasztalóbbá tenni az idő múlását. Azta kurva, ez az utolsó mondat azért üt, nem?

Kávétorta, a márciusi süti

Hozzávalók a tésztához:

- 15 dkg liszt

- 1 csomag sütőpor

- 8 dkg margarin

- 5 db tojás

- 15 dkg porcukor

- 1 evőkanál whiskey (a naptár konyakot írt, de szerintem tök mindegy, ami van otthon)

Felvertem a tojásfehérjét, majd habosra kevertem a margarint a porcukorral és a tojások sárgájával. Ebbe a masszába belekutyultam a felvert tojásfehérjét, majd fokozatosan hozzáadtam a lisztet és a sütőport. Sütőpapírral bélelt tortaformában fél óra alatt megsült. Amikor kihűlt kettébe vágtam, többe nem is lehetne.  A kettébe vágott lapokat meghintettem a whiskey-vel.

Hozzávalók a krémhez:

- 10 dkg margarin

- 10 dkg porcukor

- 1 dl erős feketekávé

- 3 dl tej

- 5 csapott evőkanál liszt

- 1 csomag vaníliás cukor

Besamelt főztem a tejből, lisztből és a vaníliás cukorból, amit aztán hűlni hagytam. Közben a margarint a porcukorral habosra kevertem, majd a kihűlt krémmel és a kávéval összevegyítettem. Végül megtöltöttem a lapokat, és próbáltam kulturáltan bevonni a külsejét is. A tetejére szórtam mandulát és csokireszeléket, ha lenne itthon kávészemem, akkor azzal lehetett volna díszíteni akár, de mi a fenének lenne. Az első idei grillezés után pusztítottuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr514461288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása