Zenóbia

Zenóbia

Dobostorta

2012. január 28. - Zenóbia

Szülinapi dobostorta kolléganőnek. Nem azt mondom, hogy szép, de attól még finom. Piskóta, csokikrém, karamell, ez már együtt rossz ugye nem lehet. A karamell máztól eléggé tartottam, de úgy voltam vele, hogy végső esetben nem dobostortát hozok, hanem Stefánia tortát.

Az eredeti receptet Macinál találtam, nálam így:

A krémmel kezdtem, hozzávalók:

- 4 tojás

- 20 dkg kristálycukor

- 2 csomag vaníliás cukor

- 10 dkg étcsoki

- 2 ek kakaópor

- 20 dkg vaj

- rum/aroma

Fém habüstbe bele a tojás meg a cukrok, ezt gőz felett habosra keverjük. Gőzről levéve hozzákeverjük a megolvasztott csokit, a kakaót és rumot, majd lehűtjük. Nálam amíg hűlt, kikeverődött a piskóta. Hűlés után hozzákeverjük a szoba hőmérsékletű vajat, szintén habosra, majd töltésig tovább hűtjük. Ez egyébként ilyen über fasza csokikrém.

Hozzávalók a piskótához:

- 9 tojás

- 9 ek liszt

- 9 ek porcukor

- 1 sütőpor

Mivel először csinálok ilyet és ugye írtam már a kézügyességemről, ezért nem mertem első körben bevállalni a hét vékony lapot sütünk dolgot, így maradt az egy kurva nagy piskóta, amit elvágunk annyi felé, amennyi felé csak tudunk. 27 cm-es tortaformában nekem kilenc darab kisebb tojásból lett egy szép piskótám, amit ugyan csak három felé tudtam elvágni, de hát az is valami ugye.

A piskótát megtöltöttem a krémmel, majd körbemázoltam vele ügyesen. Annyira nem kellett ügyesen, mert az oldalát úgyis megszórtam darabolt mandulával, a tetejére meg jön a máz, de azért nem lett így sem nagyon rusnya. Üres időnkben van az, hogy az anyukánk által meghámozott mandulát daraboljuk fel apróra, aztán pirítsuk meg. Vagy pirítsuk meg, aztán daraboljuk fel apróra.

Na a karamell máztól iszonyúan fostam, hogy nem fog sikerülni, ezért már napközben hangoltam magamat arra, hogy ne legyek idegbajos ha nem sikerül elsőre, hanem nyugodjak bele, hogy legalább két próbálkozás lesz ebből. Az is lett. Először is sütöttem egy tojásból egy piskótát a tortaforma alját használva, sütőpapírral, hogy könnyen le lehessen húzni róla. Persze ez a tojás is liliputi tojás volt, így a túl vékony tészta túl hamar ropogóssá vált, szóval csak a feléből lettek használható cikkelyek a máz alá. A következőt már két tojásból sütöttem, az klassz is lett. Szóval az is tanulság nekem, hogy legközelebb, ha tényleg akarok hét lapot sütni külön, akkor az egyes lapokhoz vagy egy bazi nagy tojás kell, vagy két kicsi. Na szóval megvan a piskótánk szépen felcikkezve.

Karamellmáz hozzávalók:

- 20 dkg kristálycukor

- 1 tk vaj vagy margarin

Kevergetjük, kevergetjük míg el nem olvad a cukor teljesen és lesz belőle szép aranybarna színű cucc. Ezt gyorsan ráborítjuk a felcikkezett piskótára, miközben a férjünket már előre odaállítottuk a nagykéssel meg a vajjal, hogy iszonyú gyorsan kezdje el őket bevagdosni. Na, két lépcsőben végül is sikerült előállítanunk 16 db cikkelyt, de nem túl szabályosak attól tartok. Sok helyen írnak ecetet a mázhoz, én simán beleraktam volna, de az Iván elköltözéssel fenyegetőzött. Ecet nélkül is klassz lett, de nyilván van annak valami funkciója azért, csak nem tudom mi. A cikkeket elegánsan ráhelyezzük a tortára, aztán örülünk. Majd ha kiörültük magunkat, akkor megszórjuk mandulával a torta oldalát.

Hát így, elsőre nekem azért bejött, legközelebb megpróbálkozom a sok lapos verzióval.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr923906994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása