Zenóbia

Zenóbia

Csokoládé torta

Bejegyzés alcíme...

2011. október 14. - Zenóbia

Nos, aki szurkolt az autó miatt, annak köszi, mert minden rendben, feleslegesen riogattak minket hülyeségekkel. Így most már jöhet tényleg a csodás csokoládés torta.

A tésztához:

15 dkg margarin

25 dkg porcukor

csipet só

6 tojás

15 dkg étcsoki, nálam Szerencsi volt

15 dkg liszt

1 sütőpor

Elsőként felvertem a tojásfehérjét a sóval, aztán a porcukrot a vajjal, majd a tojássárgájákkal. Közben felolvasztottam a csokit gőz felett, amikor felolvadt, hozzáadtam a vajas krémhez. Eddig a robotgép, innen a fehérjét és a lisztet óvatosan fakanállal hozzákevertem a krémhez, majd belapátoltam a kivajazott tortaformába, amiről még mindig nem tudom hány cm átmérőjű, de majd megmérem már azért. Internetes tapasztalatokat átlagolva, 180 fokon sütöttem kb. 35-40 percig, fogpiszkálós próba megvolt.

A krémhez:

25 dkg margarin

15 dkg cukrozatlan kakaópor

csipet só

20 dkg porcukor

2 vaníliás cukor

rum ízlés szerint

2 dl habtejszín

Vajat felhabosítottam majd hozzáadtam géppel mindent, a tejszínen kívül, minden kakaóporban úszott természetesen, nem baj. Aztán a felvert habtejszínt már fakanállal hozzákevertem, szép lett és finom. Közben az Ivánnal elvágattam három felé a tésztát, nagyon ügyesen sikerült is neki, így jól megkentem a krémmel a lapokat. A tetejét bevontam étcsoki és margarin összeolvasztott együttesével, majd ráapplikáltam az általam kreált marcipán díszeket, rendkívül fantázia dús voltam, amint látszik, de még életemben nem csináltam ilyet, nézzük el nekem. A marcipán masszát nem én csináltam egyébként, hanem a Dr. Oetker, én csak színeztem.

Az eredeti recept pedig innen van, kis módosítások vannak nálam.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr783304076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása