Zenóbia

Zenóbia

Szilvás-túrós batyu

2014. szeptember 24. - Zenóbia

Hogy én mennyire rohadtul utálom a szelet, de rég írtam ezt le, mondjuk nagyjából legutóbb akkor lehetett, amikor úgy írtam posztot, hogy fújt a szél. Ennél már csak a havas eső ÉS szél a szarabb, mondta valaki tegnap, na igen, mindig van lejjebb. Asszem az ilyenkor szokásos sirámom kb. az szokott lenni, hogy otthon, kanapé, pléd, pizza, forralt bor, csokis süti, könyv, sorozat felváltva, sötétedéstől forralt bor, csak ne utálnám annyira, úgyhogy inkább valami brutál száraz vörös, mert vége a fröccsözéseknek, zokogás. A sötétedéstőlt csak azért írtam, hogy ne gondoljatok az eddiginél is jobban alkoholistának, bár vélhetően már ennek is mindegy. Ez a süti pont nem lesz jó a pizza-csokissüti elmélethez, mert ez vasárnapi gulyásleves utáni süti, de annak viszont marha jó, úgyhogy batyu, aztán majd posztolok valami csokisat is, ha már.  

szilvástúrósbatyu4.jpg

Szilvás-túrós batyu

Péter Jánosné receptgyűjtemény

Hozzávalók a tésztához:

- 500 g liszt

- 280 g vaj

- 1 tk kristálycukor

- 1 csipet só

- 4 tojássárgája

- 1 kocka élesztő 3 ek tejfölben elhabarva

Gyúrd össze a tésztát, ha nem ítéled elég lágynak, adj hozzá egy kis tejet. Nem kell pihentetni, fogod, elnyújtod fél ujjnyi vastagra, vágj belőle négyzeteket.

szilvástúrósbatyu2.jpg

Most komolyan, agyam eldobom, ezt úgy két hónappal ezelőtt csináltam, szóval nem igazán emlékszem a részletekre, arra is csak azért, hogy egyáltalán megcsináltam, mert van róla fénykép. A Melissza mondja mindig, hogy utálja ha nem olyan a recept, hogy egy kretén is boldoguljon vele, és már kaptam olyan bókot, hogy tök jó, hogy részletesen írom le a dolgokat, mert az is képes lesz a műveletre, aki eddig a nyújtófát csak arra használta, hogy szétverje vele valaki fejét. Hát, ha nem is mindig van így, de ennél a nőnél mindenképpen jobb vagyok, a töltelékhez konkrétan felsorolja a hozzávalókat mindenféle mennyiségek megadása nélkül, majd közli, hogy elég meleg sütőben süsd. Mégis mi a franc az, hogy elég meleg??! Amúgy megmondom, mert erre véletlenül emlékszem, hogy 200 fokon húsz perc asszem, bár ez utóbbi képlékeny (minekmondomhogyemlékszem), ha már pirulgat, kukkantsd meg az alját, ha barnul, örülünk, kivesszük.  

szilvástúrósbatyu5.jpg

Ezek után a tölteléket megtippelem Nektek, de sztem jó lesz az. 

Hozzávalók:

-  500 g túró

- 1 egész tojás

- 150 g porcukor

- 1 citrom reszelt héja

Ha nem elég lágy, tejfölt bele, de ne legyen nagyon lágy se mert az nem túl jó, ha kifolyik. A négyzetek közepére rakj egy kanál túrókrémet, rakosgass rá feldarabolt szilvát, hajtsd be a négy csücsköt középre, nyomd össze, kend meg tojással, majd mehet a tepsire. Aztán az elég meleg sütőbe. Szilva nélkül is tök jó amúgy.

szilvástúrósbatyu1.jpg

Zenóbia a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr496507161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2014.09.25. 19:07:46

Ez marha jól néz ki! Mondjuk a szilvát a felajánlásodnak megfelelően kihagynám, bár épp most főztem szilvadzsemet, lehet, hogy abból pötyögtetnék a közepére... Nyammm...

Zenóbia 2014.09.27. 16:16:42

@HunMoiselle: :) köszi :) sztem a szilvalekvár eléggé jó ötletnek hangzik, de tényleg simán túrósan is nagyon jó! :)
süti beállítások módosítása