Zenóbia

Zenóbia

Lemon curd

Bejegyzés alcíme...

2013. november 23. - Zenóbia

A mákos keksz miatt készült, de hihetetlenül tök jó cucc ez, és vajon működik ez narancsból is? Kénytelen leszek kipróbálni.

És látnivalóan tisztára megérte elmenni a múltkor a nyugdíjas vásárra, tudjátok, ahol lehet kapni mindent, kétszáz forint alatt, mert különben most nem lennének ilyen cukker csatos üvegeim a lemon curdnak. Nem mellesleg a kockás konyharuháim is kiválóan funkcionálnak, értsd: lehet velük edényt törölgetni. Nem is kellett érte nagyon összevesznem egy nénivel, aki pont arra a csomagra csapott le, amire én, csak kicsit. Végül leütöttem a botjával és betuszkoltam a polár pulcsis asztal alá.

lemoncurd2.jpg

Lemon curd - Citromkrém

Hozzávalók:

- 4 citrom

- 10 dkg vaj

- 25 dkg porcukor

- 5 db tojás

lemoncurd3.jpg

A négy citrom héját reszeld egy rézüstbe, vagy valamibe, amiben aztán majd gőz fölött meg tudod főzni a krémet. Ne reszeld le az ujjad, meg a körömlakkod. Facsard bele a levét is, add hozzá a cukrot és a vajat. Olvaszd össze gőz fölött, ha kész, vedd le a tűzről, és hűtsd ki. Aztán keverd hozzá egyenként a tojásokat, majd rakd vissza a tűzre, és kevergesd úgy húsz percig, míg besűrűsödik. Hűlés közben fog teljesen besűrűsödni, amikor már langyos volt, átpasszíroztam szitán egy szilikonlapáttal, hogy a kicsapódó tojásfehérje darabkáktól megszabaduljak jól. Aztán hűtsd le teljesen, majd kanalazd cuki üvegekbe, miután megtöltötted egy részével a mákos kekszeidet. Gyönyörűséges citromsárga krém, persze, mert citromból van, a citrom meg sárga, de akkor is.

lemoncurd1.jpg

Zenóbia a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr975606970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retinax 2013.11.23. 23:31:16

Én tanúsíthatom, tényleg elképesztően jó cucc, nagyon igazi citromízű. Holnap palacsintába megy a maradék.

Zenóbia 2013.11.23. 23:54:29

@retinax: óh, azt is el tudom képzelni, a lemon curdos palacsintát. és megcsináltam a narancs curdot is, az sem kimondottan szörnyűséges. :D asszem éhes vagyok.

Scala 2013.11.26. 17:49:56

Kentben, gyk UK élő rokonoktól kaptunk ilyet, a legjobb angol konyhai termék. Mondjuk ha emlékezetem nem csal skót volt. :-D
Imádtuk, azt gondoltam nagy titkos receptje van. Persze mondjuk a marlenkáról is ezt hittem.
Olyan ügyes vagy! ;-)

Zenóbia 2013.11.27. 14:06:56

@Scala: óh, köszönöm!:-) nem bonyolult valójában, és tényleg Isteni jó!:-)

Almandine 2013.12.08. 22:02:33

Ez jól hangzik. Viszont nem árt olyan citromot használni, aminek nem vegyszeres a héja - sajnos a legtöbbnek az, némelyikre rá is van írva, hogy nem lehet megenni a héját. Az Aldiban szokott ehető hájú citrom lenni.

Zenóbia 2013.12.10. 13:50:45

@Almandine: Köszi, majd megnézem az Aldit, még sosem figyeltem, hogy ilyen rá van írva, tök durva.

Zenóbia 2013.12.18. 06:21:18

@ddevil: hűtőben 10 napig. Másoknál olvastam 2-3 hetet is, szóval még az is lehet, hogy tovább, de a 10 napot kipróbáltam.:-)

ddevil 2013.12.18. 11:30:53

@Zenóbia: ok, köszönöm! Csak, h mennyit csináljak belőle. De szerintem fél adag is elég nekem :)
süti beállítások módosítása