Zenóbia

Zenóbia

Mézes tészta

2013. november 03. - Zenóbia

Ez aztán a roppant frappáns sütinév nem?! Marhára megerőltette magát aki kitalálta, de így volt az újságban, úgyhogy marad. És tényleg mézes a tészta, na. Gondolom azért tűnik számomra ez nagyon puritán elnevezésnek, mert amikor én először ilyet ettem a Piék esküvőjének másnapján, akkor totálisan odavoltam, és még most is odavagyok, pedig már két éve volt. Az esküvőn nem ettem sütit, mint ahogy a sajátomon sem, mert folyton másokkal (a sajátomon például többek között a férjemmel, nahát) voltam elfoglalva a sütik helyett, hinnétek-e ezt rólam, én sem. Ezért szeretek nem túl közeli rokonok esküvőjére járni, ott feltűnésmentesen tudok elpusztítani egy egész asztalnyit. Másnap aztán bepótoltam, ne legyenek kétségeitek, ebédre is csak sütit ettem. A Piéknek családilag hoztuk össze, csináltam vagy háromszáz darab kókuszgolyót, meg pár tepsi Rákóczi túróst, de jó volt!
Borzasztó nagy szívfájdalmam, amikor egy lagzin nem finomak a sütik, légyszi ne vegyetek 100 doboz aprósütit a Tescoban, aztán szevasz, mert attól tömör depresszióba zuhanok, és elzarándokolok Timbuktuba. És nem azért mert nem finom az is, mert én aztán tényleg minden szart megeszek, hanem mert a süti is van olyan fontos, mint a mittudomén, úszógyertyák a tavon. Ha utálják, belekenik a székhuzatba, és akkor arra is hiába áldoztál.

mézestészta3.jpg

Mézes tészta

Hozzávalók a tésztához:

- 60 dkg liszt

- 1 mokkáskanál szódabikarbóna

- fél csomag sütőpor

- 5 ek méz

- 3-5 ek tej

- 2 tojás

- 18 dkg porcukor

- 15 dkg margarin

- 6 dkg kakaó

mézestészta1.jpg

Valamiért mindig félek a mézes tésztától, hogy majd biztosan ragadni fog, és akkor küzdhetek a nyújtással, de megintcsak feleslegesen aggódtam, állati könnyű vele dolgozni. Keverd ki a cukrot, tojásokat, margarint, add hozzá a mézet, kakaót, aztán felváltva a lisztet (amibe már belekeverted a sütőport és a szódabikarbónát) és a tejet. Oszd el négy felé, egyenként nyújtsd ki őket nagy tepsi méretűre, pontosabban nagy tepsi hátuljának a méretére. Amit előzőleg bevajaztál. 180 fokra előmelegített sütőben süsd 8-10 percig, de inkább nyolc. Szívás, mert a kakaós tésztán nem látod, hogy "barnul", úgyhogy tapogasd, azbeszt ujjúak előnyben. Óvatosan csúsztasd le a tepsiről, hogy lehetőleg ne törjön el, ha eltörik, akkor már megvan, hogy melyik lesz az egyik középső tészta, ugye. Amelyik tésztát nem nyújtod éppen, azt takard le konyharuhával, hogy ne száradjon ki.

mézestészta2.jpg

Hozzávalók a krémhez:

- 7 dl tej

- 4 tojás sárgája

- 5 ek liszt

- 25 dkg vaj

- 25 dkg porcukor

- 1 csomag vaníliás cukor

mézestészta4.jpg

Keverd habosra a vajat a cukrokkal, tedd félre. A maradék hozzávalókból főzz sűrű krémet. Csomómentes krémet. Nagyon csomómenteset. A liszthez először  a tejet add, de nagyon apránként, amikor már keverhető massza, add hozzá egyenként a tojások sárgáját, jóóól keverd ki, géppel akár. Mehet bele a többi tej, aztán főzd és közben kevergesd. Finom lesz. Oszd el négy felé, ha van szemmértéked, akkor neked nem muszáj összekoszolnod még három kistálkát, de nekem nincs, meg mosogatógépem se, sanyarú sorsom az viszont van. Kend meg a lapokat langyos tejjel, aztán jöhet rá a krém. Majd lap, langyos tejes kence, krém, lap, tej, krém, lap. A tetejére én hagytam egy kicsike adag krémet, amit aztán megszórtam reszelt étcsokoládéval. Tehetsz rá csokimázat is, legközelebb azt tervezem, meg azt is, hogy az egyik réteg krém alá becsempészek egy kis lekvárt. Egyértelműen lesz legközelebb, ez egy olyan legközelebb süti.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr705538732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Figyel Castro 2013.11.04. 00:00:48

Anyam eveken keresztul csak ilyet sutott, hogy hogy gyulolom!!!

vitalis06 2013.11.04. 13:42:06

szerintem a legtöbben mézes krémes néven ismerik. a krém készülhet grízzel is

Zenóbia 2013.11.04. 19:26:28

@Figyel Castro: Tulajdonképpen akkor meg is értem! :)

Zenóbia 2013.11.04. 19:27:44

@vitalis06: Igen, gondolom pont ezért adták neki ezt a nevet, mert benne volt az újságban a mézes krémes is, mint grízes verzió, és valahogy meg akarták különböztetni. :)

vitalis06 2013.11.04. 20:06:05

@Zenóbia: nem, sok mézes krémes recept van liszttel.
Különbség talán a tésztába tett kakaó lehet...bár kakós mézes krémes receptek is vannak. (meg diós, mandulás)
azt hiszem úgy mondhatjuk, hogy ez egy mézes tészta nevű mézes krémes :)

Scala 2013.11.05. 13:22:18

@vitalis06: Nekem is a kakaó volt itt a nóvum! Mézes krémes bármikor jöhet, a képek alapján ez különösen guszta és ízletes verzió!
Marlenka sznoboknak. :-) Én meg nem csinálom, ha rákattanásom van, azt veszek. :-D

Zenóbia 2013.11.05. 18:48:37

@vitalis06: Na igen! :) és én azt hiszem szeretem is mindet. :)

Zenóbia 2013.11.05. 18:51:49

@Scala: A marlenkához, most megnéztem, azt írják, hogy három órán keresztül kell főzni a sűrített tejet, dobozostól. Ööö. Na most ezek után ezt egyszerűen muszáj lesz kipróbálnom. :) majd egyszer. :)

Scala 2013.11.05. 21:12:38

@Zenóbia: Nem mondod?! Ez zseniális! :-D
süti beállítások módosítása