Zenóbia

Zenóbia

Csokoládés kaptár

2013. október 18. - Zenóbia

Csokoládés sajttorta valójában, csak nem torta, hanem tepsi, de a csokoládés sajttepsi nem hangzik annyira jól. Bár vicces. Nagy általánosságban azt csinálom a kész sütikkel, hogy viszonylag rövid időn belül próbálom eltüntetni őket a közelemből, mindenféle elajándékozásos módszerrel, mert különben már réges-régen nem férnék be a sütő meg a konyhapult közé a rettenetes nagy seggemtől. Emiatt nem tudnék többé sütiket sütni, ami azzal járna, hogy többé nem olvashatnátok a hülye eszmefuttatásaimat, meg azzal is járna, hogy előbb-utóbb elhatalmasodna rajtam a pánik, és vérben forgó szemmel berontanék egy cukrászdába, ahol felkoncolnám a cukrászt egy habverővel. Most, hogy ezt tisztáztuk, elárulom, hogy ez az a süti, ami miatt borítottam a módszert, és képes voltam elraktározni magamnak egy pár darabot későbbre. Na, nagyjából ennyire durván finom!

csokiskaptár2.jpg

Hannah Swensen féle Csokoládés kaptár 7/14

Másfeles adag ez itt, 26x33-mas tepsiben készült.

Hozzávalók az alsó réteghez:

- 270 g liszt

- 45 g kakaópor

- 180 g porcukor

- 225 g vaj

Morzsold össze, hidd el, előbb-utóbb összeáll, bár az első öt percben ez nem úgy fog tűnni. Nyomkodd bele egy kizsírozott, vagy sütőpapíros tepsibe egyenletesen. Süsd 175 fokra előmelegített sütőben 15 percet, aztán vedd ki, a sütőt ne zárd el, jól jön az még.

csokiskaptár1.jpg

A felső réteghez:

- 375 g mascarpone sajt

- 2 tojássárgája

- 2,25 dl olaj

- 2 tk citromlé

- 225 g kristálycukor

- 6 tojás

- 450 g étcsokoládé

- 3 tk vaníliaaroma

csokiskaptár3.jpg

Míg sül a tésztád, keverd ki az olajat a citromlével és a 2 tojássárgájával. Add hozzá a sajtot, a cukrot és a vanília aromát, majd egyenként a hat tojást. A végén öntsd hozzá a gőz felett felolvasztott étcsokoládét, majd az egész masszát borítsd rá szépen a tésztádra, amit kivettél a sütőből, mert hogy lejárt a negyed óra időközben, bizony. Így aztán süsd tovább harmincöt percig. Hűtsd ki teljesen, tartsd hűtőben pár órát, utána vagdoshatod. Tömény csokoládé, mindenki más ideírná, hogy mivel ennyire tömény, ezért egy szeletnél többet nem lehet belőle megenni, de szerencsére ezt én nem tudtam, így reggelire megettem négyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr915552448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2013.10.18. 14:29:10

Ezt továbbküldtem a nagymamámnak, leadtam a rendelést :)

Zenóbia 2013.10.18. 14:39:10

@PrettyWitch: Eléggé biztos vagyok benne, hogy nem fogod megbánni. :) :)

Bartush 2013.10.20. 23:31:43

Nos, én ezt biztosan nem fogom megcsinálni, viszont a korábbi szilvás pite recepted alapján tegnap pitét sütöttem, és nagyon finom lett. Köszönöm!
süti beállítások módosítása