Zenóbia

Zenóbia

Banános keksz

2013. október 03. - Zenóbia

Ha ti is mindig több banánt vesztek, mint amennyit megesztek egy héten belül, és nem tartotok titokban majmokat sem a garázsban, akkor nincs más hátra, mint a banános keksz. Vagy banánturmix, vagy banános zabkása, vagy banánkenyér, vagy csokis banán, vagy sült banán, vagy nutellás-banános palacsinta vagy gofri, vagy aszalt banán, vagy rohadt banán landolása a kukában. Mivel ezek közül csak az egyikhez kell labdacsokat gyártani, ezért a kérdés nem is kérdés. Mármint nekem, te odaadhatod a majmoknak is. Egyszer nyertünk egy láda banánt az iskolai papírgyűjtésen, a héjakat roppant intelligens módon bedobáltuk a faltól-falig szekrény mögé az osztályteremben, mert akkor éppen jó ötletnek tűnt. Az lett volna az igazi büntetés, ha nem szedik ki év végéig. Azóta is vannak olyan döntéseim, amik akkor éppen jó ötletnek tűnnek, aztán később nem értem, hogy mégis mi a fenétől tűntek annak, hát elmebeteg vagyok?!   

banánoskeksz3.jpg

Hannah Swensen féle Hannah banános sütije 5/4

Hozzávalók:

- 12 dkg vaj

- 20 dkg kristálycukor

- 2 db érett banán

- 1 csomag sütőpor

- fél tk só

- 1 tojás

- 28 dkg liszt

- 20 dkg aprított dió

- kis tálka kristálycukor a forgatáshoz

banánoskeksz2.jpg

A vajat megolvasztod, kikutyulod a cukorral, majd a sütőporral, sóval, villával felvert tojással. Hozzáadod a villával összetrutymákolt banánokat, keverd ki jól. A végén add hozzá a lisztet és a diót apránként, kapsz egy viszonylag ragacsos masszát. Tedd hűtőbe egy éjszakára. Reggel pont olyan ragacsos masszád lesz, mint amikor este beraktad, de sebaj, így úgyis viccesebb. Dió nagyságúra gömbölygesd, forgasd meg kristálycukorban, tedd sütőpapíros tepsire egymástól 7-8 cm-re, lapítsd le kicsit villával. 180 fokon tíz perc, amikor már barnul, akkor jó. Rácson hagyd kihűlni, aztán ha gondolod, csurgass rá csokimázat.

banánoskeksz1.jpg

Az étcsokim elfogyott, de nem baj, majd csinálok kakaóból mázat, mert tök jó recept van hozzá egy másik sütinél. Az lett volna még tök jó, ha nem úgy olvasom, mint Rachel a Jó barátokban, amikor tortát csinált és kettőt lapozott a könyvben, így a középső réteg chilis marharagu vagy mi a franc lett, a két pudingos között. Én csak három sorral lejjebb olvastam, így a végén jól elszórakoztattam magam ilyenekkel, hogy na jó, akkor adjunk még hozzá egy kis porcukrot, meg na még egy kis kakaót, na jó, akkor most egy kis tejet, meg még kakaót, töttörö. A végeredmény amúgy nem lett rossz, de attól tartok, ha csokimázat akartok rá, akkor vagy marad az étcsoki+olaj vagy vaj párosítás (10 dkg csokihoz 1 ek), vagy egye fene, itt a recept, amit mert jó fej vagyok, nem úgy írok le nektek, ahogy én olvastam vagyde.  

Csokimáz:

- 5 dkg vaj

- 2-3 ek kakaó

- 20 dkg porcukor

- 3 ek víz

Olvaszd meg gőz fölött a vajat, keverd ki a többivel, csorgasd a kekszre. Tüpp.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr115527765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gattac 2013.10.04. 21:02:30

Pár napja megcsináltam ezt a csokimázat, mert annyira dicsérték többen is. Hát finoman szólva pocsék lett. Szétvált egy szemcsés, kenhetetlen trutyira és egy folyós vajas rétegre, ráadásul a cukor sem olvadt fel rendesen, pedig nagyon sokáig főztem. Legalábbis nekem úgy tűnt. Ennek biztos van valami titkos trükkje, amihez beavatottnak kell lenni. Mondjuk az arányok nem pontosan ilyenek voltak, mint nálad.

Zenóbia 2013.10.05. 12:13:20

@gattac: Hát, nekem anyukám csinálja ezt rendszeresen, de legközelebb majd ha csinálok ilyet, akkor megpróbálok rájönni, hogy mi a trükk, és leírom :)
süti beállítások módosítása