Zenóbia

Zenóbia

Almás-kókuszos morzsa

2013. augusztus 26. - Zenóbia

Ha agyonvágnak se jövök rá, hogy miért almás cellák a süti neve, de végül is a fele teljesül, az almához van köze, a cellához nincs. Viszont annyira rohadtul egyszerű, és annyira rohadtul gyorsan elkészül, és annyira rohadtul gyorsan elfogy, hogy tulajdonképpen mire ezt végiggondolod, már hopp, nincs is süti ami rohadtul elkeserítő. Akik szerint a fagyi önmagában kevés a boldogsághoz (lásd én), azoknak lehet ezzel néhány jó pillanatot okozni.

almáscellák1.jpg

Hannah Swensen féle Almás cellák 5/10

Hozzávalók:

- 8 dkg vaj

- 10 dkg kristálycukor

- 20 dkg barnacukor

- 1 csomag sütőpor

- fél tk só

- 2 tk vanília aroma

- 1 tk fahéj

- 2 tojás

- 8 dkg zabpehely

- 2 közepes méretű meghámozott alma, apróra vagdosva

- 20 dkg kókuszreszelék

- 5 dkg liszt

almáscellák3.jpg

Megolvasztod a vajat, felvered villával a tojást, aztán 5 dkg kókuszreszelék kivételével (vagy tulajdonképpen szerintem azt is) az összes hozzávalót összekutyulod fakanállal, majd fogod és beleborítod egy kivajazott kisebb tepsibe, vagy piteformába. Rászórod az 5 dkg kókuszt (vagy ha belekeverted, akkor ugye nem annyira), 175 fokra előmelegített sütőben fél óra. Felejtsd el, hogy valaha is felszeleteled, ez nem az a süti. Kanalazz belőle kis tálkákba, tegyél rá két gombóc fagyit, add a kezébe a kertben ücsörgő családnak, szeretni fognak érte.  

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr25466218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kúrógép1 (törölt) 2013.08.26. 20:38:05

annyira rohadtul szar hogy fos vagy te fing

igazimonguz 2013.08.26. 21:08:12

Az alma hogy lesz benne?

Zenóbia 2013.08.26. 21:44:24

@igazimonguz: hű, tök igazad van, javítottam rajta. :) és köszi :)

igazimonguz 2013.08.27. 18:20:59

Szívesen, szeretettel... Nem lehet rossz! Majd megcsinálom. Habár egy kicsit sokallom a sót. Sztem egy csipetnyi is elég. A tk fahéj mellé vanília aroma helyett inkább őrölt szegfűszeget tennék, mondjuk 1/2 tk-t. A barna cukrot felejtsük. Ha cukor, az legyen fehér kristály. A barna cukor = parasztvakítás.

Zenóbia 2013.08.29. 09:34:53

@igazimonguz: Persze, simán lehet variálni, ez egy elég szabad recept. :) A barnacukrot én az íze miatt szeretem, de nekem semmilyen cukorral nincs semmi bajom, itt épp ezt írta a recept, én meg ilyen ragaszkodós fajta vagyok általában.
süti beállítások módosítása