Zenóbia

Zenóbia

Krumplilángos

2013. február 26. - Zenóbia

Ha ti is otthon vagytok szabin egy napsütéses hétköznapon, és a férjetek is otthon van veletek, aki nem mellesleg négy éve mondogatja, hogy süssél már nekem krumplilángost légyszi, ami az első három évben légyszi, a negyedikben meg süssél már nekem krumplilángost különben fejbe váglak egy lapáttal, akkor itt az idő, hogy megsüssétek azt a krumplilángost. Sokkal kevésbé macerás, mint vártam. Nyithatnánk vitát arról is, hogy akkor ez most lapcsánka-e, vagy a lapcsánka az a tócsni, ami a reszelt krumplis cucc. Szerintem a lapcsánka nem tócsni, én ezt a fajta krumplilángost hívom lapcsánkának, de ha ezt megemlítem két ember előtt, akkor az egyik tuti biztos, hogy beleköt, hogy az nem is az, mert a lapcsánka az a faszomtudjamicsoda. Vannak ilyen nagyon nagy problémák az életben.

krumplilángos1.jpg

Krumplilángos

Hozzávalók:

- 1 kg krumpli

- 1 tojás

- 1 ek olaj

- 1 kk só

- 300 g liszt

krumplilángos2.jpg

A krumplit héjastól főzzétek meg, aztán még melegen pucoljátok is meg, majd krumplinyomóval nyomorgassátok össze. Egy tálcára terítsétek ki és várjatok, míg kihűl. Ha kihűlt, adjátok hozzá a tojást, az olajat meg a sót, majd apránként a lisztet, kézzel gyúrjátok össze. Annyira, hogy nyújtható legyen, bár nem fogjuk elnyújtani. Legalábbis én nem. A lisztet tényleg apránként, mert csak annyi kell, amennyit felvesz a tészta, én is kimértem negyven dekát, de nem kellett mindet hozzáadnom. Ha ez megvan és szépen összeállt a tészta, akkor részemről formáztam belőle egy hengert, amiből késsel levágtam egy-egy centi vastag darabokat, amiket kicsit széjjelhúzgáltam és már mehettek is a serpenyőbe. Palacsintasütőben sütöttem, nagyon kevés olajban. A végén meg már nem késsel vagdostam, hanem csak úgy letéptem egy darab tésztát, széthúzgáltam, lett belőle amorf lángoska. Az Iván sósan eszi, kis családom nyilvánvalóan lekvárral. Mi a rendes lángost is képesek vagyunk lekvárral enni, meg a töltött káposztát is úgy nagyjából mindent, bár nem hiszem, hogy ezzel most megleptelek benneteket. Jó dolog kedden szabadságon lenni és fél tízkor kelni, és krumplilángost sütni ebédre. Tényleg! 

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr445106359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krumpedli 2013.02.26. 18:23:22

Hűha, ilyet is kérek majd!! ;)

PrettyWitch 2013.02.26. 18:37:26

K-nak is az egyik kedvence, és a 4 éven túl vagyunk, így már nekem is muszáj volt sütni :)

Ivánnak javaslat: tejföl+reszelt sajt.

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2013.02.27. 08:21:56

a lapcsánka nem is ez, mert az a faszomtudjamicsoda...
:-)
egyébként fogalmam sincs, mi az a lapcsánka, de én elhiszem, hogy ez. a tócsni az nekem tócsni, amikor azt készítek, tócsninak is nevezem.
de ezt is ki fogom próbálni, tetszik, biztos finom is.

mildi 2013.02.27. 09:25:22

mifelénk ez a fluta, és akkor készül, mikor a szilvásgombóc, nyilvánvaló okokból (lásd még nudli, gombócleves. ha már egyszer nekiáll az ember lyánya :)
btw maradék krumplipüréből/sima főtt krumpliból is el lehet követni.

Zenóbia 2013.02.27. 09:33:12

@PrettyWitch: Nem mintha problémás ember lenne az Iván, de nem eszik tejfölt. :) A rendes lángost is úgy, hogy csak reszelt sajt van rajta. Se lekvár, se tejföl, én meg hozzámentem. :D

Zenóbia 2013.02.27. 09:34:10

@Bogoj: :) a tócsni nekem is egyértelmű, ez meg bármi is legyen, de tényleg finom, úgyhogy érdemes a kipróbálásra. :)

Zenóbia 2013.02.27. 09:35:51

@mildi: Na látod, a flutát még sosem hallottam, de tök jó, hogy most már igen. :) Szégyen, de még sosem csináltam gombócot, mindig azt hittem, hogy az roppant bonyolult és tuti elrontanám, de ezek után már nem ezt hiszem, úgyhogy gombóc is lesz, meg nudli is. A gombócleves az milyen? :)

PrettyWitch 2013.02.27. 09:54:18

@Zenóbia: Gombóchoz ötlet, Ivánnak, szintén K-tól: pörköltes gombóc. Pörkölthúst elválasztani a szafttól, husit bele a gombócba tölteléknek, a szaftba meg kiszedni a főtt gombócokat. Szerintem tök felesleges munka (ennyi erővel akár jót=édeset is lehetne csinálni), de K. imádja.

mildi 2013.02.27. 10:45:33

@Zenóbia: a gombócleves az tulképp krumplileves (amolyan parasztos-kolbászos), csak szilvásgombóc esetén nem tésztát főznek bele, hanem a gombóc tésztájából sodrott, késsel rövidre-párnácskásra vágott falatkákat (amiből nem lehet bele eleget főzni..nyami) merthogy ez a tészta isteni levesbetét is.

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2013.02.27. 17:18:04

@mildi: Hogyan adagolja az ember az 1 tojást, ha 1 kg-nál kevesebb (pl. maradék) krumpliból készíti? Elvileg elmagyarázni el tudnám bárkinek, a tapasztalat érdekel!

mildi 2013.02.27. 17:25:07

@zelmavagyok: főz még hozzá krumplit :) egyrészt nem árt neki, ha kicsit tojásosabb, másrészt a tojást villával felkevered, felhasználsz belőle annyit, amennyi kell, a többit meg felgyúrod csipetkének a bablevesbe, vagy jól záró cuccban hűtőbe-fagyasztóba, legközelebbi felhasználáshoz. opció még a kutya-macska, a szőrüknek nagyon jót tesz a tojás, vagy hajpakolás, arcpakolás :)

zelmavagyok · http://sikospálya.blog.hu 2013.02.27. 17:34:13

Köszönöm... engem az érdekelt, hogy te hogyan szoktad csinálni, de már azt is tudom, hol így, hogy úgy:). (Szívem szerint beletennék egy egész tojást, és ezek szerint mehet...)

mildi 2013.02.27. 18:31:31

@zelmavagyok: azért óvatosan, ha nagyon sokkal kevesebb a krumpli (fele vagy se), mert kemény lehet a tészta. okát nem tudom, de tapasztalat. palacsintába se jó a túl sok tojás.

Azanna 2013.02.27. 18:40:43

húúú, ez de jó, A. már meg is rendelte tőlem :)

Zenóbia 2013.02.27. 20:53:07

@mildi: Hű, ez nagyon jól hangzik! :)

Zenóbia 2013.02.27. 20:55:12

@Azanna: De csak akkor csináld meg neki, ha már letelt az első három év. :D na jó, nem is. Nem adod lassan újra blogolásra a fejed? :)

Azanna 2013.02.27. 21:24:19

@Zenóbia: hupsz. Kűttem ímélt a feltüntetettre, melyből kiderül hogy informatikai szaktekintély vagyok.
süti beállítások módosítása