Zenóbia

Zenóbia

Boszorkánypogácsa

Bejegyzés alcíme...

2012. december 11. - Zenóbia

Lajos Mari receptje mentett meg attól szombaton, hogy belegondoljak, mi lesz ha az Iván tényleg nem jön haza csak hajnalban a munkából (igen, én még ilyen szerelmes feleség vagyok, hogy elhiszem, hogy tényleg dolgozik hajnali négyig, úgyhogy csak elnézően csóválgassátok a fejeteket), mert akkor menthetetlenül összefosom magam, a betörőktől-sorozatgyilkosoktól-szellemektől-mumusoktól-lapátosembertől akik mind engem akarnak majd megtámadni, nyilván. Lehetőleg egyszerre. Így aztán elfoglaltam magam hajnali egyig a sütögetéssel, kettőig mereven bámultam a Paprika tévét, ekkor szerencsére hazaért és becsukhattam a szemem. Gömbölygetés van benne, már csak emiatt is szuper süti. Ha egyszer kirúgnak, elmegyek valahova gombócgömbölygetőnek és én leszek a legboldogabb Zenóbia a földön.

boszorkánypogácsa1.jpg

Boszorkánypogácsa

Hozzávalók:

- 1 citrom

- 10 dkg dió

- 25 dkg margarin vagy vaj

- 15 dkg porcukor

- 45 dkg liszt

- 4 tojássárgája

- 1 tojásfehérje

- baracklekvár

boszorkánypogácsa2.jpg

A diót aprítsuk fel jól, a sütőt kapcsoljuk be 180 fokra. A vajat és a porcukrot verjük habosra, adjuk hozzá a citrom reszelt héját, és a kifacsart levét. A magokat ne. Adjuk hozzá egyenként a tojássárgákat, majd apránként a lisztet. Ebből a végén kellhet több, nekem még belement két púpos evőkanál, de érzed úgyis a kezeddel, hogy lehet-e már gömbölygetni. Kikent tepsire tesszük a kicsike diónyi golyókat, úgy, hogy előtte megmártjuk az enyhén felvert tojásfehérjében, aztán a darabos dióban. Nem az egész golyót, csak a tetejét. Ne menjünk bele, hogy egy golyónak hol a teteje. Hagyjunk köztük pár centi helyet, aztán ujjbeggyel vagy kiskanál fejével nyomjunk a közepükbe lukat. Süssük világos színűre, nekem húsz perc volt pontban, majd rakjunk azon melegében lekvárt a lukakba. Csináljunk egy pár nutellásat is. A megmaradt tojásfehérjét kikevertem porcukorral és a darabos dióval, hogy kanalazható legyen, raktam sütőpapírra kis halmokat és azt is megsütöttem, kurva jó lett, de azért nem jobb mint maga a süti. Csak majdnem. Az Ivánt egyedül a lekváros linzerben nem zavarja a lekvár.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr474953904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2012.12.11. 19:56:38

Nem szabad téged éhgyomorra olvasni, mert most beindult mindenem... :)

Zenóbia 2012.12.12. 09:15:11

@PrettyWitch: akkor jó, mert ez a cél:-) ha tényleg olyan elvetemült leszel, hogy sütsz beiglit, akkor viszont majd én kérem a receptet.:-)

PrettyWitch 2012.12.12. 09:21:56

@Zenóbia: A bejgli kizárólag attól függ, hogy az ifjú hölgy mikor akar érkezni :)
süti beállítások módosítása