Zenóbia

Zenóbia

Brownie

Bejegyzés alcíme...

2011. november 28. - Zenóbia

Brownie-ból van már vagy nyolcszázhetven fajta, ebből én ezt csináltam meg először, aztán próbálkoztam még vagy három fajtával, de mindenki ezt sírta vissza, úgyhogy ez maradt a favorit. A receptet itt találtam, még anno. Ez egy kurva drága süti, a rettenet mennyiségű kakaó miatt, meg a dió miatt is, kivéve az olyanoknak mint mi, akiknek van diófa a kertben. Bár az idei dióterméstől röhögő görcsöt kaptunk, de szerencsére a szomszédnak is van diófája. Még nagyobb szerencsére kedvel is minket annyira, hogy adott nekünk egy csomót, nem kellett éjszakai kerítésmászáshoz folyamodnunk, bár arra is hajlandó lettem volna. Szeretem a diós sütit.

Brownie

Hozzávalók a tésztához, ez a másfeles adag, nagy tepsihez én ennyit szoktam:

- 3 dl víz

- 40 dkg margarin

- 6 ek keserű kakaópor

- 40 dkg liszt

- 30 dkg porcukor (az eredeti receptben a kis adaghoz ír negyven deka cukrot, azaz így hatvan dekát kéne hozzátennem, ezt egy egészen kicsit abszurdnak éreztem, a harminc bőven elég, és ezt úgy vegyétek, hogy én imádom az édeset, tehát ez így egyáltalán nem keserű)

- 1,5 dl natúr joghurt

- 1 sütőpor

- 3 tojás

- 1 csomag vaníliás cukor

Egy lábosban felforralom a vízben a kakaót és a margarint, majd leveszem a tűzről. Előzőleg összekevertem a lisztet, a cukrot és a sütőport, ezt hozzákutyulom a felforralt cucchoz. Ezt csak úgy fakanállal szoktam, majd már keverőgéppel megy hozzá a tojás, a joghurt és a vaníliás cukor.

Kivajazott tepsibe öntjük, ha azt akarjuk, hogy teljesen átsüljön a tészta akkor 160 fokon süssük majdnem egy órát. Ha viszont azt akarjuk, hogy a közepe krémes maradjon, ami elvileg a brownie lényege, akkor fél óra elég neki 180 fokon.

Tetejére:

A megsült tészta tetejére az alábbi krémet simítjuk. A simítás hülyeség, mert nem lehet simítani, de mindenesetre tegyük rá.

- 20 dkg margarin

- 6 evőkanál keserű kakaópor

- 9 evőkanál natúr joghurt

- 3 dl porcukor

- 1 csomag vaníliás cukor

- 3 dl durvára vágott dió

A dió kivételével az összes többi hozzávalót összemelegítjük egy lábosban, majd belerakjuk a diót, és ráborítjuk a sütire.

Ezt most a kollegáknak hoztam, vettem hozzá Carte d'Or-os vanília fagyit, ami szintén egy álom egyébként, a kettő együtt meg főleg.

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr743403109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása