Zenóbia

Zenóbia

Lilla vendégposztja - Diétás, vagy mégsem? Csokis-marcipános piskótatekercs

2011. november 02. - Zenóbia

Némi magyarázatra szorul a cím. Merthogy az történt, hogy a férjjel imádjuk a marcipánt (és ő még a csülköt is - de ez most mindegy), így elhatároztam, hogy a születésnapjára nem tortát kap, hanem ezt a süteményt.

Csakhogy! Ez így kereken 5000 kalóriás finomság, tele cukorral és liszttel, ilyet én biza nem eszem. Vagyis olyanná kellett átalakítanom a receptet, hogy nyugodt szívvel faljam fel én is. Nos, majdnem így történt! :) A cím a végeredményre utal. Vagyis tényleg nincs a sütiben egy gramm cukor sem, liszt is csak 40 g ami elenyésző. Ám összességében még az általam használt alapanyagokkal is 3544 kalória lett a tekercs, valamint 129 g szénhidrátot tartalmaz. Mondjuk ez utóbbi jó hír a "szénhidrátszámolgatóknak", ugyanis nekem 16 és két db fél szelet (a két széle :)), jött ki, vagyis egy szelet piskótatekercs 208 kcal-t, és 7,5 g ch-t tartalmaz. A két fél szelet értelemszerűen ezek felét. Egyébként isteni volt, és mértékkel akár fogyókúrázóknak is ajánlom, ugyanis valójában a marcipánban lévő mandula dobta meg így a kalóriákat. Na de akkor jöjjön végre a főszereplő! Egyébként pont úgy készítettem, mint a hogy a fenti receptben található, csak az alapanyagokat módosítottam. (Ja, meg küzdöttem a zsírszegény tejszínnel és a házi marcipánnal!)

Csokis-marcipános piskótatekercs 

Hozzávalók:

Piskótához: 4 tojás, 4 ek xilit, 4 ek rétesliszt, 1 ek zsírszegény kakaópor, 2 ek víz

Krémhez: 1 db Dr. Oetker zselatin fix, 2 tábla diabetikus étcsoki, 0,5 l 10%-os főzőtejszín (nem habtejszín!), 1 ek xilit

Marcipánhoz: 300 g mandulabél, 50 g xilit, 3 ek víz, mandula aroma, 1 ek rumaroma

Tetejére: fél tábla diabetikus étcsoki

1. A marcipánt előző nap elkészítjük: a mandulát és a xilitet ledaráljuk, hozzáadjuk a rumaromát (rumot kellett volna, de az nem volt itthon). A vízben elkeverjük a mandula aromát. Itt azt írja a fáma, hogy ebből annyit adunk a masszához, hogy az nyújtható, de nem ragacsos legyen. Ez nekem nem jött össze, kb. 1 deci vizet öntöttem rá, persze ragacsos lett. De úgy tűnt ez nem gond, másnapra megszilárdult, bár nyújtani nehezen lehetett. Ezért kell csak 3 ek víz, és nem egy dl. :)

2. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéből kemény habot verünk, közben kanalanként hozzáadjuk a xilitet. Beleöntjük a sárgákat, és a vízben feloldott kakaóport, majd még 2-3 percig verjük habverővel. Ezután fakanállal óvatosan belekavarjuk apránként a lisztet. A habos tésztát egy sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük, majd 180 fokon 10 perc alatt megsütjük. Ha megsült benedvesített konyharuhára borítjuk, feltekerjük, majd hagyjuk kihűlni.

3. A tejszínt megpróbáljuk felverni habverővel, miközben a zselatin fixet és a xilitet beleszórjuk (nem fog sikerülni), majd elegünk lesz, és beletördeljük a 2 tábla diabetikus étcsokit, szépen felforraljuk, majd teljesen kihűtjük. Na, ezek után végre sikerül habot verni belőle. (Hogy én ezzel mit küzdöttem!)

4. A kihűlt piskótalapot kitekerjük, és bekenjük a krémmel. Itt azt írta a recept, hogy 4-5 kanálnyit hagyjunk meg, hát, nekem több mint a fele megmaradt a krémnek, még úgy is, hogy jön a következő lépés.

5. A krémes piskótát feltekerjük, és a tetejére vékonyan kenünk még egy kis krémet, majd erre nyomkodjuk rá a marcipánt.

6. Megolvasztjuk a fél tábla diabetikus étcsokit, majd ráöntjük a tekercsre. Mehet a hűtőbe, kb. 2-3 óra múlva már fogyasztható is.

Macerás, de nagyon finom, megéri megcsinálni!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr653347765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása