Zenóbia

Zenóbia

Diós Cupcake Citromos mázzal

2015. május 18. - Zenóbia

Szerintem, ne vegyetek fehér szekrényt, a tesómék most költöztek, és nekik van. Illetve, ha Nektek is hosszú fekete hajatok van, akkor ne csak sötét színű szőnyeget vegyetek, hanem a parketta is legyen mondjuk lehetőleg fekete. Meg leginkább minden. Vagy még az is jó megoldás, ha mindig csak este jöttök haza, amikor már sötét van. Az praktikus. Ez nálam be szokott válni, csak most kivételesen itthon voltam napközben, és mindenféle sokkok értek a napsütés miatt. Ezek a jövőre vonatkozó fantasztikusan sokrétű lelkivilágról tanúskodó tanácsaim.     

dioscupcake1.jpg

Diós Cupcake Citromos mázzal (innen)

Hozzávalók (kb. 40 minimuffinhoz):

- 100 g darált dió

- 200 g vaj

- 300 g porcukor

- 2 tk vanília kivonat

- 4 tojás

- 200 g liszt

- 1 csomag sütőpor

- 1 citrom lereszelt héja és leve

- 1 tk fahéj

- 150 g natúr joghurt

Szerintem kezd azzal, hogy a diót megpirítod egy serpenyőben, nekem eleve darált dióm volt, szóval én azt, de ha te csinálhatod fordítva is, mármint előbb pirítod, aztán darálod. Ha darálva, akkor óvatosan, mert k. hamar megég, és akkor kezdheted elölről, ami szar, mert a dió drága, ez például a rémálmaim egyike, hogy otthon Érden elfogy a dió, és akkor kénytelen leszek venni én is. Most mondhatnátok, hogy ha nekem ilyenek a rémálmaim, akkor bekaphatom, de nyugi, ez csak az egyik, a többi sok fokkal rettenetesebb.  

dioscupcake5.jpg

A vajat keverd habosra a porcukorral és a vanília kivonattal. Ha ez megvan, add hozzá egyenként a tojásokat és keverd tovább a géppel, ha elfogytak a tojások, jöhet a citromlé. Egy másik tálban keverd össze a lisztet, diót, sütőport, citromhéjat, fahéjat. Itt én enyhén elcsesztem, mert simán belevágtam két teáskanál fahéjat, mire rájöttem, hogy az lehet sok lesz. Hát, maradjunk annyiban, hogy másnap mindenkinek azt hazudtam, hogy ez fahéjas cupcake, mondjuk az is volt. Ettől még marha jó volt amúgy, de szerintem ha csak egy teáskanállal raktok bele, akkor vélhetően jobban kijön a dió íze is.

A száraz cuccos tál tartalmát kezd el hozzáadagolni a másikhoz, és keverd géppel közben, ha mind belement, borítsd bele a joghurtot, keverd simára, kész!

Béleld ki a muffintepsidet papírkapszlikkal, aztán adagold bele kiskanállal a tésztát úgy, hogy majdnem tele legyen.

dioscupcake9.jpg

180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc, szurkálj bele fogpiszkát negyed óra után, ha tisztán jön ki, jó lesz. Hagyd kihűlni, aztán jöhet rá a máz, ami így készül:  

- 500 g mascarpone

- 1 citrom leve

- 2-3 ek porcukor (kóstold meg, ha neked kevés, hajrá)

- 1 csomag Dr. Oetker Zselatin-Fix

Keverd ki géppel, rakd hűtőbe, fél óra után már tölthető habzsákba, és díszítheted vele a muffinokat, hogy aztán Cupcake-nek hívhasd őket ettől. Ha neked is van jó fej Keresztlányod, akitől kaptál mindenféle ehető díszítő gyöngyöt, akkor sztem hajigáld meg velük a krémet. 

és ne mondjátok, hogy nem szép, én abszolút odavoltam értük, és ezt most itthon, este tizenegykor, a régi hagyományokhoz híven, nagyon jó is volt, még annyival bővítettem, hogy közben főleg ez ment: (énekeltem is hangosan, de ezt ne firtassuk, ja, és senkit nem zártam örökre, no para) 

Zenóbia a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr147437214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása