Zenóbia

Zenóbia

Lúdláb

2013. március 20. - Zenóbia

A Pi 37 lett, amiből okosan kiszámoltam, hogy én meg mindjárt 32, a még nálam is okosabbak ebből kikövetkeztethetik, hogy hány évvel idősebb a bátyám. Ezt a rettenetes hírt, hogy nem rég még csak 17 volt, én meg 12 - akkoriban már nem is ütöttük egymást annyira, hanem épp kezdtünk barátok lenni-,  azzal kompenzáltuk, hogy megettünk a hétvégén fejenként egy tepsi süteményt. Ez volt az egyik:

lúdláb2.jpg

Lúdláb (Péter Jánosné receptgyűjteményéből)

Süssetek piskótát, erre mindenkinek van egy tuti módszere, vagy nem olyan tuti, de legalább módszer. A lényeg, hogy piskóta legyen a vége. Az enyém nyolc tojásból készült egy kb. 25x30-as tepsiben.

Hozzávalók a krémhez (egy adag):

- 7 ek liszt

- 7 ek kristálycukor

- 3 ek kakaópor

- rumaroma

- 4 dl tej

- 25 dkg margarin

A lisztet, kristálycukrot és a kakaót simára keverjük a tejjel, majd sűrű krémet főzünk belőle. Kihűtjük, aztán hozzákeverjük a habosra kavart margarint és a rumaromát. Tádámm!

Nos, akinek elnézegetve a képeket eszébe jutott az a mondat, hogy - Most nem azért, de mintha kicsit sok lenne ez a krém ezen a tésztán! - az fogja be nem gondolt annyira nagyon hülyeséget, annak fényében, hogy én dupla adagot csináltam belőle, a tészta meg csak másfeles. De Zenóbia éppen akkor úgy volt vele, hogy le van szarva a világ, legfeljebb nem kenem rá mindet ha úgy látom, hogy sok. Úgy is láttam, mégis rákentem, ki érti ezt, senki. Simán beleraktam két üveg magozott meggyet, mert nekem ez a süti úgy isteni, ha minden egyes falatra legalább három meggy jut, de ha ti beéritek csak eggyel, akkor elég lesz egy üveg is.

lúdláb1.jpg

A csokoládémázhoz két tábla tortabevonó, két evőkanál olaj, gőz felett összeolvaszt, ráborít. Ha kevés olajat tettél bele, mint én, akkor kurva nagy rábaszás lesz másnap a szeletelés, mint ahogy nekem az is volt. Forralj vizet, öntsd bögrébe, mártogasd bele bőszen a kést, és órákig húzigáld a mázon, míg repedés nélkül sikerül elvágni. Remek reggeli program, főleg, ha az Iván nevű férjed még tanácsokat is ad a kanapéról, közben eszegeti a frissen kisült tepertős pogácsát. De te legyél jó fej és továbbra is a forró vízbe mártogasd a nagykést ne a férjedbe. Összevérezné a pogácsákat. Egy tálcáig bírtam a stresszt, a többinek rusztikusan szarrá tört a teteje, de a lényeg úgyis a csoki és a meggy. Mi a franctól lúdláb ez tulajdonképpen?   

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr435149795

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.21. 12:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Littlewood · http://mslittlewood.blogspot.hu/ 2013.03.21. 09:01:15

Jól néz ki. De ezt a tészta-dolgot nem értem. Minek az bele egyáltalán?

Zenóbia 2013.03.22. 12:18:14

@Luna Littlewood: Tulajdonképpen még az is lehet, hogy igazad van. :)

Zenóbia 2013.03.22. 12:19:01

@PrettyWitch: Ez egy igazán jó hír! :) mármint nekem, neked csak akkor lenne az, ha lenne az asztalodon egy tányér lúdláb :)

PrettyWitch 2013.03.22. 14:51:50

@Zenóbia: Na igen, jól látod a probléma lényegét... Hmhm, nincs kedved babanézőbe jönni? :)

chillking 2014.04.14. 15:18:25

se nem lúd, se nem láb, de gusztustalan ;-) Baszki.

zsuzsanon2 2019.05.18. 16:03:32

Régóta keresek egy lúdláb receptet, ami pont olyan, amit a nagymama készített, és nem hagyott ránk. Mert fejből tudta. És igen! Ez az! A többi meg sem közelíti! KÖSZÖNÖM!!!!
Azóta csak ezt sütöm! Isteni!
süti beállítások módosítása