Zenóbia

Zenóbia

Mazsolás zabpehely-csemege

Bejegyzés alcíme...

2012. október 29. - Zenóbia

Vasárnap hajnali süti, rohadt korán felkeltem, hogy abba az egy napba beleférjen az összes torna-mosás-sütés-főzés amit meg akartam csinálni és még pihenni is tudjak nyugodt lélekkel este. Jelentem a feladatot sikerrel teljesítettem. Ez itt alant az egyik, bár a sütés nekem sosem feladat, amikor elkészül egy, legszívesebben egyből állnék neki a következőnek. Este pedig a Red-et néztük meg, kanapén kucorogva pléd alól, tök jó volt. A film is, meg a kucorgás is.

mazsoláscsemege2.jpg

Hannah Swensen féle Mazsolás zabpehely-csemege 2/3

Hozzávalók:

- 40 dkg liszt

- 15 dkg olvasztott vaj

- 20 dkg kristálycukor

- 1/4 tk só

- 2 tk szódabikarbóna

- 3 tk vanília aroma

- 2 tojás

- 1 bögre mazsola

- 10 dkg őrölt zabpehely (nálam zabkorpa lett)

mazsoláscsemege1.jpg

A vajat megolvasztottam a mikróban, ráborítottam az előzőleg egy tálba kimért cukorra, majd amíg kihűlt a cucc, megreggeliztem szépen, sonkás-sajtos mézespászkát meg birsalmalalekváros abonettet, tejeskávéval. Akinek bizarr a sonkás-sajtos mézespászka, az nem ismer engem eléggé. A kihűlt cucchoz hozzákevertem a vanília aromát, sót, szódabikarbónát, a villával felvert tojásokat, majd apránként a lisztet. Fakanalas megoldás, ezt is szeretem ezekben a kekszekben, hogy nem kell lemennem anyuékhoz a robotgéppel, hogy ne ébresszem fel vele az Ivánt, hanem simán kutyulhatok fakanállal ezerrel. A könyvben ír 25 dkg lisztet, aztán öt sorral lejjebb 40 dkg lisztet, a 40 dkg lett a jó megoldás. Hozzáadtam a zapkorpát, tök jól golyózható tésztát kaptam. Az Ivánnak csináltam egy tepsi mogyorósat, mert utálja a mazsolát, a többi masszába beleszórtam annyi mazsolát amennyit gondoltam. Diónyi golyókat raktam a kikent tepsire, egymástól 7-8 cm-re, majd villával lenyomtam őket. 190 fokra előmelegített sütőben 10 percig kell sütni. Ezt most nem 11 percig, nem 9 percig, hanem pont tíz percig, pont jó lesz, higyjétek el. Hagyjuk két percig a tepsin, aztán le lehet szedni szépen őket. Éljen a mazsola, nagyon régen olvastam egy ilyen mondást, hogy "A mazsola szomorú arcú szőlőszem". Szerintem cuki, és ráadásul tényleg.   

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr734875043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása