Zenóbia

Zenóbia

Raffaelló gombócka

2012. szeptember 09. - Zenóbia

A recept egy kézzel gépelt lapról származik, ami ki tudja honnan származik, de már jó régóta megvan, ehhez mérten zsíros ujjnyomos a papír is. Ez azért ne vegye el a kedveteket, meg az étvágyatokat sem, főleg, ha szeretitek az édesnél is édesebb nassokat, na meg a gyári raffaellot. Mert ez majdnem olyan. Azért készült most ez, mert van egy kollégám, akinek ha rám néz semmi más nem jut eszébe, csak az, hogy raffaello gombóc. Mindez azért, mert úgy tíz éve vittem be nekik vagy kétszer ilyet. Tíz év után leesett, hogy mire célozgat ezzel, szóval ha vágytok valami sütire, amit velem akartok megsüttetni, akkor még időben kezdjétek el mondogatni.

raffaello6.jpg

Az ott a gombócok mögött a futótökünk, lassan behálózza az egész erkélyt, tök jó fej, nem?

Raffaelló gombócka

Hozzávalók:

- 45 dkg cukor

- 25 dkg margarin

- 40 dkg tejpor

- 40 dkg kókusz, ami szerintem inkább ötven

- sótlan mogyoró, dió, mandula, akármibármi. Marhapörkölt ne.

raffaello5.jpg

A cukrot felforraljuk 2 dl vízben, amíg habzani nem kezd. Ha ez megtörtént, elzárjuk, beledaraboljuk a margarint, elolvad, kihűtjük nagyjából. Ha már nincs kedvünk várni, hogy hűljön, és már összegyúrtuk a sajtos-túrós rúd tésztáját is, akkor keverjük bele a tejport és 30 dkg kókuszreszeléket. Tegyük hűtőbe pár órára, hidd el, össze fog állni keményre, de még formázhatóra. Gömbölygessünk belőle diónyi méretű golyókat, a közepükbe nyomjunk bele egy-egy szem mogyorót, vagy akármit, majd forgassuk bele a maradék 10 dkg (nekem végül 15 kellett kb.) kókuszreszelékbe.

Hűtőben tároljuk, nekem nagyjából 100 db lett belőle, normális embereknek egyszerre három darab bőven elég, nem normálisak úgy harmincig nem állnak meg.

raffaello4.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr244764503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PrettyWitch 2012.09.09. 18:48:04

Ezek újfent gyönyörűek lettek! De mivel én a nem normális kategóriába tartozom, viszont ötletem sincs, hogy lehetne ezt a receptet "lightosítani", inkább csak ábrándozom...

Zenóbia 2012.09.09. 19:58:52

@PrettyWitch: Köszi :) áh, ezt teljesen esélytelen lightosítani szerintem is, úgy 80 kalóriára jön ki egy darab egyébként. De én is nagyon gyorsan ajándékoztam el mindet, hogy ne maradjon inkább egy sem a hűtőben. :)

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2012.09.15. 22:45:49

Hú, ebbe most hirtelen véletlenül nagyon belegondoltam, hogy ha egyben 80 kalória van, akkor az azt jelenti, hogy legyártottál 8000 kalóriát. Ijesztő. Szép, de ijesztő... :-)

Zenóbia 2012.09.18. 11:35:35

@HunMoiselle: Hűű, én csak most gondoltam bele, hogy írtad! :) abba bele sem merek, hogy különösebb megerőltetés nélkül meg tudnék enni ennyit úgy három nap alatt, csak úgy nasinak. :D még jó, hogy van akaraterőm. Ez persze hazugság, mert rohadtul nincs, de szerencsére sokfelé tudom osztogatni a sütijeimet. :)

HunMoiselle · http://budapest-bordeaux.blog.hu/ 2012.09.18. 12:15:04

@Zenóbia: Mindenképp fel kell venni a listára, hogy a barátok és ismerősök arra is jók, hogy megőrizzék a vonalainkat...
És hosszas töprengés után arra a következtetésre jutottam, hogy mégis van teneked akaraterőd, mert ahelyett, hogy 3 nap alatt megennéd temagad egyedül a sütiket (ami nagyon is kézenfekvő és nyilván kellemetes lenne), inkább lemondasz nagy részükről, és elosztogatod őket! ;-)
süti beállítások módosítása