Zenóbia

Zenóbia

Tiramisu Cupcake

2016. február 02. - Zenóbia

Na szóval, a tavalyi évben ilyenek történtek, hogy életemben először beköltöztem egyedül egy albérletbe. Kifestettem a saját hálószobámat, bézs színűre, ami ugyan kurvára nem bézs lett, hanem halvány rózsaszín, de ezzel ellensúlyozom a kizárólagfeketében járok énemet. Egy idő után már tudtam úgy aludni, hogy nem ég semmilyen kisvillany sem, és ez azóta is így van. Jár hozzám a Tesco-s autó, hoz tejet, meg vajat, meg bort. A tej a kávéhoz kell, a vaj a sütéshez, a bor az életben maradáshoz.  

Munkakört is váltottam, és bejött. Felültem húsz év után egy biciklire, és körbetekertem a Balatont. Újra voltam fesztiválon, még nem vagyok elég öreg hozzá, ez megnyugtató. Találkoztam egy csomó érdekes emberrel, ez néha vicces történetekhez vezetett, néha kevésbé viccesekhez. 

Ami nem változott: még mindig nem tudok spórolni, emiatt sok ruhám és sok cipőm van, de sosem elég, és de, az új ruhától boldogabb vagyok. Még nem annyira szoktam le a cigiről, pedig ősszel le akartam tenni újabb hat évre legalább, de aztán elmúlt. Majd idén ősszel.  Továbbra is sütök, a humorom a régi, a memóriám rettenetes, időnként még mindig iszonyúan antiszociális vagyok, de ezekhez már ragaszkodom.     

tiramisucupcake3.jpg

Tiramisu Cupcake (innen)

Hozzávalók a tésztához (24 minimuffin):

- 200 g liszt

- csipet só

- 1 kk sütőpor

- 50 g vaj

- 150 g porcukor

- 2 ek méz

- 1 tojás

- 1 dl tej

- 1 csomag nescafé 3in1

tiramisucupcake1.jpg

A nescafét keverd el két evőkanál forró vízzel, tedd félre. Mehet egy tálba a vaj, porcukor, tojás, méz, robotgéppel keverd ki jól, majd fokozatosan mehet hozzá a só, sütőpor, liszt, tej és a feloldott kávé. Melegítsd elő a sütőt 180 fokra, és már mehet is a massza a muffinkapszlikba, arra figyelj, hogy ne púpozd túl, maradjon egy kis hely nőni nekik. Kb. húsz perc, fogpiszka beleszúr, ha tisztán jön ki, örülünk, kivesszük. Hűtsd ki a muffinokat, az alatt megcsinálhatod a krémet.

tiramisucupcake6.jpg

Hozzávalók a krémhez:

- 250 g mascarpone

- 1 csomag nescafé 3in1

- 1 dl habtejszín

- 4 ek cukrozott sűrített tej

Hát, nem lesz túl szofisztikált, ezt itt mind kiméred egy tálba, és kikevered géppel. Berakhatod a hűtőbe egy fél órára, aztán töltsd habzsákba, és nyomogasd a muffinok tetejére. Ha vannak még díszítő bizbaszaid, mint nekem, akkor azzal emelheted még a dolog fényét, de nem muszáj.  

Zenóbia a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://zenobia.blog.hu/api/trackback/id/tr138267000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása